{"id":6431,"date":"2021-01-12T10:35:38","date_gmt":"2021-01-12T10:35:38","guid":{"rendered":"http:\/\/www.normativamunicipal.com\/?p=6431"},"modified":"2026-09-30T09:24:23","modified_gmt":"2026-09-30T09:24:23","slug":"impuestos-juego-galicia","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431","title":{"rendered":"Impuestos sobre el Juego GALICIA"},"content":{"rendered":"<p style=\"text-align: justify;\"><strong>ORDE do 22 de decembro de 2020 pola que se modifican as ordes de aplicaci\u00f3n de impostos propios da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia e das taxas fiscais sobre o xogo.<\/strong><\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\"><!--more--><\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A Lei 58\/2003, do 17 de decembro, xeral tributaria, regula no seu artigo 60 que o pagamento en efectivo das d\u00e9bedas tributarias poder\u00e1 realizarse polos medios e na forma que regulamentariamente se establezan e engade que a normativa tributaria regular\u00e1 os requisitos e condici\u00f3ns para que o pagamento poida efectuarse utilizando t\u00e9cnicas e medios electr\u00f3nicos, inform\u00e1ticos ou telem\u00e1ticos e, na mesma li\u00f1a, no seu artigo 96.2 disp\u00f3n que, cando sexa compatible cos medios t\u00e9cnicos de que dispo\u00f1a a Administraci\u00f3n tributaria, os cidad\u00e1ns poder\u00e1n relacionarse con ela para exercer os seus dereitos e cumprir coas s\u00faas obrigas a trav\u00e9s de t\u00e9cnicas e medios electr\u00f3nicos, inform\u00e1ticos ou telem\u00e1ticos coas garant\u00edas e requisitos previstos en cada procedemento. As\u00ed mesmo, o Regulamento xeral de recadaci\u00f3n, aprobado polo Real decreto 939\/2005, do 29 de xullo, tras recoller, no seu artigo, 33.2, a posibilidade de pagamento das d\u00e9bedas por v\u00eda telem\u00e1tica, cando as\u00ed estea previsto na normativa vixente, sinala como medio de pagamento, no artigo 34, ademais do cheque, a transferencia bancaria e a domiciliaci\u00f3n bancaria, a tarxeta de cr\u00e9dito e d\u00e9bito, que pode ser empregada cos requisitos e condici\u00f3ns que se establecen no propio regulamento e seguindo o procedemento que se dispo\u00f1a. Por \u00faltimo, o artigo 36.4 remite \u00e1 Administraci\u00f3n correspondente o establecemento das condici\u00f3ns para utilizar este medio de pagamento por v\u00eda telem\u00e1tica.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">As\u00ed mesmo, a comunicaci\u00f3n por medios electr\u00f3nicos das persoas coas administraci\u00f3ns p\u00fablicas e, en concreto, a posibilidade de efectuar pagamentos por medios electr\u00f3nicos constit\u00fae un dereito reco\u00f1ecido na Lei 39\/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo com\u00fan das administraci\u00f3ns p\u00fablicas, que require que se articulen os medios precisos que fagan posible o seu exercicio. En concreto, o artigo 53.1.h) da lei prev\u00e9, entre os dereitos das persoas interesadas nun procedemento administrativo, o consistente en cumprir as obrigas de pagamento a trav\u00e9s dos medios electr\u00f3nicos previstos no artigo 98.2 da dita lei, entre os que se atopa, na s\u00faa letra a), a tarxeta de cr\u00e9dito e d\u00e9bito.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">O artigo 91 do Decreto lexislativo 1\/1999, do 7 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei de r\u00e9xime financeiro e orzamentario de Galicia, prev\u00e9 que os medios de pagamento admisibles polas caixas da Tesourer\u00eda poder\u00e1n consistir en di\u00f1eiro de curso legal, cheques nominativos, xiros, transferencias ou calquera outro medio de pagamento legalmente establecido.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Na Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia, o Decreto 30\/2017, do 30 de marzo, polo que se establece a estrutura org\u00e1nica da Conseller\u00eda de Facenda, atrib\u00fae a esta as competencias e funci\u00f3ns que en materia de facenda se establecen no Estatuto de autonom\u00eda, exerc\u00e9ndose a trav\u00e9s da Axencia Tributaria de Galicia (en adiante, Atriga) as funci\u00f3ns de xesti\u00f3n recadatoria de determinados ingresos de dereito p\u00fablico, de acordo co disposto no Decreto 202\/2012, do 18 de outubro, polo que se crea a Axencia Tributaria de Galicia e se aproba o seu estatuto.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Actualmente, os progresos xerais tecnol\u00f3xicos e de mercado no \u00e1mbito dos pagamentos, en constante renovaci\u00f3n, deron lugar \u00e1 aparici\u00f3n de novos medios alternativos aos tradicionais como son o uso xeneralizado de tarxetas de cr\u00e9dito e d\u00e9bito que presentan a novidade da s\u00faa potencial utilizaci\u00f3n a trav\u00e9s da internet mediante sistemas inform\u00e1ticos xestionados polas entidades financeiras (TPV virtual) ou mediante hardware asociado a un lector da tarxeta (dat\u00e1fonos ou TPV f\u00edsico).<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">As\u00ed, co obxecto de simplificar e facilitar o cumprimento das obrigas de pagamento dos recursos xestionados pola Atriga, considerouse conveniente, xunto \u00e1 posibilidade de ingreso a trav\u00e9s de entidades colaboradoras autorizadas, dar un paso m\u00e1is no emprego de medios electr\u00f3nicos posibilitando o pagamento con tarxeta de cr\u00e9dito ou de d\u00e9bito, a trav\u00e9s de sistemas de TPV.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A necesidade de prever esta nova modalidade de pagamento xunto co feito da inexistencia, na actualidade, de oficinas de entidades colaboradoras nas delegaci\u00f3ns da Atriga que asuman funci\u00f3ns en materia recadatoria, conforme o previsto no artigo 2 do Decreto 104\/2006, do 22 de xu\u00f1o, polo que se regula a colaboraci\u00f3n das entidades de cr\u00e9dito na recadaci\u00f3n dos ingresos xestionados pola Conseller\u00eda de Facenda, debido \u00e1 resoluci\u00f3n, de com\u00fan acordo, dos convenios de colaboraci\u00f3n subscritos para tal efecto, xustificaron a aprobaci\u00f3n dun novo decreto que derrogase aquel e que recollese un r\u00e9xime actualizado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Con esta finalidade aprobouse o Decreto 95\/2020, do 25 de xu\u00f1o, polo que se regula o pagamento de recursos xestionados pola Axencia Tributaria de Galicia a trav\u00e9s de entidades de cr\u00e9dito colaboradoras e mediante tarxeta de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito a trav\u00e9s de sistemas de terminal punto de venda. Por medio del reg\u00falase o pagamento das d\u00e9bedas tributarias e outros ingresos de dereito p\u00fablico xestionados pola Atriga a trav\u00e9s de entidades de cr\u00e9dito colaboradoras e mediante tarxeta de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito a trav\u00e9s de sistemas de terminal de punto de venda. Isto \u00faltimo sup\u00f3n unha novidade e consiste na regulaci\u00f3n da posibilidade de que os pagamentos se poidan realizar tam\u00e9n mediante tarxetas de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito e en condici\u00f3ns de comercio electr\u00f3nico seguro mediante un sistema terminal punto de venda (TPV) virtual e, no caso dos tributos que se poidan pagar de xeito presencial, este poder\u00e1 ser efectuado mediante un terminal punto de venda (TPV) f\u00edsico en calquera das delegaci\u00f3ns da Atriga. A prestaci\u00f3n deste servizo require a contrataci\u00f3n cunha entidade de cr\u00e9dito. Como consecuencia da habilitaci\u00f3n deste novo sistema de pagamento, c\u00f3mpre actualizar todas as disposici\u00f3ns normativas en que se regulan os procedementos de pagamento de d\u00e9bedas tributarias. As ordes que regulan a presentaci\u00f3n e pagamento do imposto sobre sucesi\u00f3ns e doaz\u00f3ns e do imposto sobre transmisi\u00f3ns patrimoniais e actos xur\u00eddicos documentados est\u00e1n actualmente sendo revisadas e en tramitaci\u00f3n. C\u00f3mpre, polo tanto, adaptar as disposici\u00f3ns que regulan o pagamento e os seus xustificantes para o resto dos impostos xestionados pola Atriga, mediante a modificaci\u00f3n das s\u00faas ordes de aplicaci\u00f3n, sendo este o obxecto desta disposici\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Ademais, mediante esta orde ad\u00e1ptanse as disposici\u00f3ns necesarias da Orde do 25 de marzo de 2011 pola que se aproban as normas de aplicaci\u00f3n do imposto sobre o dano ambiental causado por determinados usos e aproveitamentos da auga encorada, \u00e1 modificaci\u00f3n da regulaci\u00f3n do suxeito pasivo introducida na Lei 15\/2008, do 19 de decembro, do imposto sobre o dano ambiental causado por determinados usos e aproveitamentos da auga encorada, pola Lei 7\/2019, do 23 de decembro, de medidas fiscais e administrativas.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">En concreto, a Lei 7\/2019, do 23 de decembro, no seu artigo 6, modificou o artigo 9 da Lei 15\/2008, do 19 de decembro, para recoller un r\u00e9xime espec\u00edfico para o suposto en que se produce a utilizaci\u00f3n dun mesmo aproveitamento por m\u00e1is dun suxeito e ning\u00fan deles \u00e9 o titular do aproveitamento, co fin de arbitrar un sistema que simplificase a xesti\u00f3n. As\u00ed, nestes casos nos cales o contribu\u00ednte non coincide co titular da concesi\u00f3n, e os usuarios da toma de auga son unha pluralidade de persoas, a lei, na s\u00faa nova redacci\u00f3n, atrib\u00fae o car\u00e1cter de suxeito pasivo substituto do contribu\u00ednte ao titular do aproveitamento hidr\u00e1ulico. Ser\u00e1, polo tanto, o substituto do contribu\u00ednte quen deba cumprir coas obrigas tributarias de declaraci\u00f3n no censo electr\u00f3nico de aproveitamentos hidr\u00e1ulicos para usos industriais e de autoliquidaci\u00f3n e ingreso da d\u00e9beda tributaria, e poder\u00e1 exixir dos contribu\u00edntes o importe das obrigas tributarias satisfeitas, na proporci\u00f3n do seu uso respecto ao total, caso en que os contribu\u00edntes quedar\u00e1n obrigados a resarcir ao suxeito pasivo substituto as cantidades satisfeitas no seu lugar.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Modificada a lei conforme o exposto, c\u00f3mpre adaptar a terminolox\u00eda empregada na orde do 25 de marzo de 2011, que se refer\u00eda ao contribu\u00ednte como o obrigado tributario chamado a realizar as declaraci\u00f3ns e autoliquidaci\u00f3ns reguladas na propia orde.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Por outra banda, unha vez que se modifican as ordes actualmente vixentes polos motivos expostos, acom\u00e9tese, as\u00ed mesmo, a revisi\u00f3n delas, para actualizar a redacci\u00f3n dalg\u00fans artigos e expresi\u00f3ns que se conti\u00f1an nalgunha delas, especialmente as de redacci\u00f3n m\u00e1is antiga, e incluso se engade alg\u00fan artigo novo, de xeito que todas as normas garden a debida correspondencia e sexan o m\u00e1is homox\u00e9neas posible, en atenci\u00f3n ao principio de seguridade xur\u00eddica.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A orde cont\u00e9n en 8 artigos as modificaci\u00f3ns correspondentes a cada unha das ordes reguladoras da presentaci\u00f3n e pagamento dos impostos que gravan o xogo realizado en casinos, o dano ambiental causado por determinados usos e aproveitamentos da auga encorada, o xogo do bingo, o xogo realizado a trav\u00e9s de m\u00e1quinas de xogo, a contaminaci\u00f3n atmosf\u00e9rica, o xogo de apostas deportivas e de competici\u00f3n, do canon e\u00f3lico e do imposto compensatorio ambiental mineiro. Por \u00faltimo, a orde cont\u00e9n unha \u00fanica disposici\u00f3n derradeira que regula a s\u00faa entrada en vigor.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Na elaboraci\u00f3n desta disposici\u00f3n observ\u00e1ronse os tr\u00e1mites previstos na Lei 16\/2010, do 17 de decembro, de organizaci\u00f3n e funcionamento da Administraci\u00f3n xeral e do sector p\u00fablico auton\u00f3mico de Galicia, e na restante normativa de obrigado cumprimento.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A orde adec\u00faase aos principios de boa regulaci\u00f3n recollidos no artigo 129 da Lei 39\/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo com\u00fan das administraci\u00f3ns p\u00fablicas; en concreto, resp\u00e9ctanse os principios de necesidade, eficacia, proporcionalidade, seguridade xur\u00eddica, transparencia e eficiencia.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">As\u00ed, en virtude do exposto e de acordo coas competencias establecidas nas normas de rango legal reguladoras de cada un dos impostos propios da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia e das taxas fiscais sobre o xogo, e de acordo co ditame do Consello Consultivo,<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">DISPO\u00d1O:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Artigo 1. Modificaci\u00f3n da Orde do 27 de febreiro de 2009 pola que se regula a presentaci\u00f3n e o pagamento telem\u00e1tico da taxa fiscal sobre o xogo realizado en casinos<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A Orde do 27 de febreiro de 2009 pola que se regula a presentaci\u00f3n e o pagamento telem\u00e1tico da taxa fiscal sobre o xogo realizado en casinos, queda modificada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Un. Modif\u00edcase o artigo 4, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 4. Procedemento para a confecci\u00f3n, pagamento e presentaci\u00f3n electr\u00f3nicos das autoliquidaci\u00f3ns correspondentes \u00e1 taxa fiscal sobre o xogo realizado en casinos<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Os suxeitos pasivos deber\u00e1n practicar a autoliquidaci\u00f3n do tributo, determinando a d\u00e9beda tributaria correspondente a cada per\u00edodo impositivo, ingresala, de ser o caso, e presentar electronicamente ante a Axencia Tributaria de Galicia (Atriga) o modelo correspondente \u00e1s autoliquidaci\u00f3ns a que se refire o artigo 2 desta orde, no prazo sinalado no artigo 3.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Para isto, os usuarios a que se refire o artigo 1 empregar\u00e1n a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica que a Atriga po\u00f1a \u00e1 s\u00faa disposici\u00f3n na oficina virtual tributaria (OVT), consonte coas instruci\u00f3ns recollidas a este respecto no modelo 044 e seguindo o procedemento establecido neste artigo.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Os usuarios acceder\u00e1n \u00e1 OVT, na aplicaci\u00f3n denominada Taxa fiscal sobre o xogo realizado en casinos, e iniciar\u00e1n a confecci\u00f3n do modelo 044 aplicando a tarifa anual vixente \u00e1 base impo\u00f1ible acumulada desde o comezo do ano natural ata o \u00faltimo d\u00eda do trimestre de que se trate, aplicando a cada un dos tramos de base o tipo correspondente da tarifa e deducindo da cota total resultante o importe correspondente \u00e1s autoliquidaci\u00f3ns presentadas nos trimestres anteriores do mesmo ano. No caso de iniciaci\u00f3n da actividade despois de que o ano dese comezo, a acumulaci\u00f3n empezar\u00e1 con ela e terminar\u00e1, en todo caso, ao final do ano natural. Unha vez calculado o importe a ingresar, cando este sexa positivo, o usuario deber\u00e1 seleccionar a\/as forma\/s de pagamento no anexo de datos de pagamento do modelo. No caso de que marcase un importe a aprazar ou fraccionar, deber\u00e1 presentar ante a Atriga solicitude expresa de aprazamento ou fraccionamento na forma, lugar e prazo e cos requisitos e consecuencias sinaladas na normativa de aplicaci\u00f3n e sen que se poida entender presentada aquela coa presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. No caso de que reco\u00f1eza d\u00e9beda por alg\u00fan importe, transcorrido o prazo voluntario do seu pagamento sen facelo efectivo, exixirase pola v\u00eda de constrinximento, nas condici\u00f3ns establecidas na normativa tributaria. A cantidade que, de ser o caso, deba ingresar deber\u00e1 facela efectiva de calquera das formas sinaladas no n\u00famero 3.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Os usuarios poder\u00e1n pagar a d\u00e9beda ordenando a s\u00faa domiciliaci\u00f3n consonte coa normativa vixente na materia e\/ou de calquera das formas seguintes:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) De forma presencial en calquera das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras autorizadas, mediante a carta de pagamento que, para estes efectos, xerar\u00e1 a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e que previamente deber\u00e1 imprimir o usuario. A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 dous exemplares da carta de pagamento debidamente cubertos cos datos que o usuario facilitase na aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Con estes dous exemplares da carta de pagamento acudirase \u00e1 entidade colaboradora para realizar o pagamento. Unha vez realizado o pagamento, a entidade colaboradora facilitar\u00e1 un n\u00famero de referencia completo (NRC) identificativo do ingreso realizado, quedar\u00e1 co exemplar para a entidade colaboradora e devolver\u00e1 ao usuario o exemplar para o interesado co selo da entidade, coa data do ingreso, co n\u00famero e co importe, as\u00ed como co NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel. O NRC identificativo do ingreso realizado ser\u00e1 requirido posteriormente pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) De forma electr\u00f3nica. O usuario acceder\u00e1 \u00e1s aplicaci\u00f3ns espec\u00edficas a trav\u00e9s da OVT da Atriga e efectuar\u00e1 o pagamento da correspondente autoliquidaci\u00f3n, a trav\u00e9s das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras na recadaci\u00f3n autorizadas para tal efecto ou mediante tarxeta de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito a trav\u00e9s de sistemas de terminal de punto de venda (TPV) virtual. A entidade efectuar\u00e1 as comprobaci\u00f3ns oportunas e aceptar\u00e1 ou rexeitar\u00e1 a operaci\u00f3n. No caso de ser aceptada, efectuar\u00e1 o aboamento na correspondente conta restrinxida de recadaci\u00f3n de tributos e xerarase o correspondente NRC, para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. Unha vez realizado o pagamento, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 o recibo a que se refire o n\u00famero 2 do artigo 5.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. O NRC a que se refire o n\u00famero 2 \u00e9 un c\u00f3digo xerado informaticamente mediante un sistema criptogr\u00e1fico que permitir\u00e1 asociar a autoliquidaci\u00f3n presentada ao pagamento dela derivado. O NRC est\u00e1 composto por 22 posici\u00f3ns co seguinte contido: Posici\u00f3ns 01-13: alfanum\u00e9ricas, corresponden ao n\u00famero de xustificante asignado pola oficina virtual tributaria. Posici\u00f3n 14: alfanum\u00e9rica, corresponde a un car\u00e1cter de control adicional. Posici\u00f3ns 15-22: caracteres de control. As normas t\u00e9cnicas de xeraci\u00f3n do NRC figuran no anexo II.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. A xeraci\u00f3n do NRC e a inclusi\u00f3n del nun recibo entregado ao obrigado tributario implicar\u00e1:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Que o recibo en que figura responde a un ingreso realizado na entidade que o expide.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Que o devandito recibo corresponde \u00e1 autoliquidaci\u00f3n que se indica nel e non a outra.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Que a partir do momento de xeraci\u00f3n deste pola entidade de cr\u00e9dito, e sempre que o NRC non fose anulado consonte coa normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, queda a entidade obrigada fronte \u00e1 Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia polo importe que figura no devandito recibo, e o obrigado tributario queda liberado da s\u00faa obriga de pagamento fronte \u00e1 citada Facenda, salvo que poida probarse de forma fidedigna a inexactitude da data ou do importe que conste na validaci\u00f3n do xustificante.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Unha vez xerado o correspondente NRC, salvo que sexa anulado consonte coa normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, non se admitir\u00e1 a retrocesi\u00f3n do pagamento por parte da entidade, e o suxeito pasivo deber\u00e1 presentar, de ser o caso, ante a Administraci\u00f3n tributaria, a correspondente solicitude de devoluci\u00f3n de ingresos indebidos adecuadamente fundamentada. Pola s\u00faa banda, a entidade deber\u00e1 realizar o pagamento na conta restrinxida de recadaci\u00f3n con car\u00e1cter previo \u00e1 xeraci\u00f3n do citado NRC.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">7. Para conclu\u00edr co proceso e, de ser o caso, tras a operaci\u00f3n de pagamento, o usuario deber\u00e1 proceder \u00e1 presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n, de xeito que transmitir\u00e1 os datos da autoliquidaci\u00f3n coa sinatura electr\u00f3nica, xerada ao seleccionar o certificado dixital reco\u00f1ecido. Se o presentador \u00e9 unha persoa ou entidade autorizada para presentar declaraci\u00f3ns en representaci\u00f3n de terceiras persoas, requirirase unicamente a sinatura correspondente ao seu certificado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">8. Se a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica \u00e9 aceptada, a aplicaci\u00f3n devolveralle ao usuario en pantalla o modelo 044 debidamente cuberto, co seu n\u00famero de identificaci\u00f3n, cos datos declarados, coa autoliquidaci\u00f3n da d\u00e9beda tributaria, cos datos correspondentes ao importe a ingresar e, de ser o caso, co ingreso realizado e coa data do ingreso e\/ou coa d\u00e9beda reco\u00f1ecida, coa data da presentaci\u00f3n e validado cun c\u00f3digo seguro de verificaci\u00f3n (CSV) formado por dezaseis caracteres. Este modelo serviralle de xustificante da presentaci\u00f3n do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel na data sinalada no propio modelo e do seu pagamento, de ser o caso.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de que a presentaci\u00f3n sexa rexeitada, mostrarase en pantalla a descrici\u00f3n dos erros detectados. Neste caso, o usuario deberaos emendar mediante a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Se o rexeitamento da presentaci\u00f3n \u00e9 orixinado por un motivo non emendable, o usuario deber\u00e1 repetir a presentaci\u00f3n\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Dous. Modif\u00edcase o artigo 5, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 5. Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n electr\u00f3nica de autoliquidaci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. No caso de que o usuario opte polo pagamento de forma presencial nunha entidade colaboradora, o exemplar para o interesado da carta de pagamento que esta entregue nos termos previstos no artigo 4.3.a) servir\u00e1 de xustificante do pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se o usuario opta polo pagamento electr\u00f3nico, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica, unha vez realizado o pagamento, xerar\u00e1 o correspondente recibo, que o obrigado tributario deber\u00e1 conservar, no cal se identificar\u00e1 o n\u00famero da conta ou da tarxeta de cr\u00e9dito ou de d\u00e9bito que realiza o pagamento, a data do ingreso, o importe, o NIF e o nome do suxeito pasivo, as\u00ed como o NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento da autoliquidaci\u00f3n asociada ao NRC impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. A presentaci\u00f3n da autoliquidaci\u00f3n do tributo e a s\u00faa data acreditaranse mediante o documento (modelo 044) xerado pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica en que constar\u00e1n os datos identificativos do suxeito pasivo, da declaraci\u00f3n, da liquidaci\u00f3n e da cantidade que se debe ingresar e, de ser o caso, do ingreso e\/ou da d\u00e9beda reco\u00f1ecida, as\u00ed como as datas do ingreso, de ser o caso, e da presentaci\u00f3n. Ademais, xerarase un c\u00f3digo interno que permitir\u00e1 asociar de forma inequ\u00edvoca a autoliquidaci\u00f3n presentada electronicamente coa xerada pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e entregada. Esta xustificar\u00e1, as\u00ed mesmo e de ser o caso, o pagamento da cantidade positiva resultante dela nos termos previstos no n\u00famero 8 do artigo 4.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n sinalados nos n\u00fameros anteriores producir\u00e1n os efectos liberatorios para coa Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma sinalados no Regulamento xeral de recadaci\u00f3n, aprobado polo Real decreto 939\/2005, do 29 de xullo. No caso de que a autoliquidaci\u00f3n non dea lugar a ingreso bastar\u00e1 a xustificaci\u00f3n da presentaci\u00f3n na forma sinalada no n\u00famero 3. Os obrigados tributarios deber\u00e1n conservar os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Os xustificantes a que se refire o n\u00famero 3 poder\u00e1n ser verificados por calquera persoa de forma permanente e inmediata mediante a introduci\u00f3n do seu CSV no servizo de verificaci\u00f3n de documentos da OVT da Atriga. Para estes efectos, poderanse establecer mecanismos de verificaci\u00f3n autom\u00e1tica do CSV a trav\u00e9s de servizos web ou similares cos colectivos que se estableza\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Tres. Eng\u00e1dese o artigo 6, coa seguinte redacci\u00f3n:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 6. Accesos \u00e1 OVT<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Os usuarios poder\u00e1n en calquera momento acceder \u00e1 OVT, no seu horario de dispo\u00f1ibilidade para cumprir as obrigas tributarias a que se refire esta orde.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Para estes efectos, os usuarios deber\u00e1n acceder na secci\u00f3n Usuarios autorizados \u00e1 aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica denominada TAXA FISCAL SOBRE O XOGO REALIZADO EN CASINOS. Unha vez nela poder\u00e1n acceder \u00e1s diferentes declaraci\u00f3ns. Para estes efectos, cada unha das declaraci\u00f3ns mostrar\u00e1 o estado de situaci\u00f3n en que se encontra. Con ocasi\u00f3n de cada acceso os usuarios poder\u00e1n comezar unha operaci\u00f3n ou, de ser o caso, retomar as operaci\u00f3ns pendentes e continualas.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Os estados de situaci\u00f3n poden ser:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Pendente de pagamento e presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que se encontra o modelo 044 a ingresar cando foi confirmado polo usuario mais non foi realizada ningunha das fases posteriores de pagamento nin de presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Pendente de pagamento: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 044 a ingresar confirmado polo usuario, cando o importe a ingresar no anexo de datos de pagamento foi tramitado para o seu pagamento presencial segundo o establecido no artigo 4.3.a) mais o usuario non conclu\u00edu a transacci\u00f3n de pagamento.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Pendente de presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 044 validado polo usuario, cando seleccionase a\/as forma\/s de pagamento da d\u00e9beda tributaria no anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, ingresase a cantidade positiva a ingresar que figurara no dito anexo, consonte co disposto no artigo 4.3, mais o modelo a\u00ednda non fose presentado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">d) Presentado: estado en que aparece o modelo 044 cando, unha vez confeccionado e validado, e, de ser o caso, realizadas as operaci\u00f3ns reguladas nesta orde, o usuario o presentase electronicamente ante a Atriga\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Catro. Modif\u00edcase a disposici\u00f3n adicional terceira, que queda redactada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abDisposici\u00f3n adicional terceira. Obrigas de conservaci\u00f3n de soportes inform\u00e1ticos das entidades de cr\u00e9dito en que se realice o pagamento deste tributo<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de pagamento electr\u00f3nico das autoliquidaci\u00f3ns referidas \u00e1 taxa fiscal sobre o xogo realizado en casinos, a entidade de cr\u00e9dito conservar\u00e1 durante un per\u00edodo de cinco anos os soportes inform\u00e1ticos que motivaron o devandito NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Artigo 2. Modificaci\u00f3n da Orde do 25 de marzo de 2011 pola que se aproban as normas de aplicaci\u00f3n do imposto sobre o dano ambiental causado por determinados usos e aproveitamentos da auga encorada<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A Orde do 25 de marzo de 2011 pola que se aproban as normas de aplicaci\u00f3n do imposto sobre o dano ambiental causado por determinados usos e aproveitamentos da auga encorada, queda modificada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Un. Modif\u00edcase o artigo 5, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 5. Procedemento para a confecci\u00f3n, pagamento e presentaci\u00f3n electr\u00f3nicos das autoliquidaci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Os suxeitos pasivos deber\u00e1n practicar a autoliquidaci\u00f3n do imposto, determinando a d\u00e9beda tributaria correspondente a cada per\u00edodo impositivo, ingresala, de ser o caso, e presentar electronicamente ante a Atriga o modelo 011, seguindo as instruci\u00f3ns contidas no propio modelo e consonte co procedemento establecido neste artigo, nos vinte primeiros d\u00edas naturais seguintes \u00e1 finalizaci\u00f3n de cada per\u00edodo impositivo. O prazo anterior entenderase prorrogado ata o primeiro d\u00eda h\u00e1bil seguinte, no suposto de que o \u00faltimo d\u00eda do per\u00edodo sexa inh\u00e1bil ou s\u00e1bado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Para isto, os usuarios a que se refire o artigo 1 empregar\u00e1n a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica que a Atriga po\u00f1a \u00e1 s\u00faa disposici\u00f3n na oficina virtual tributaria. Os suxeitos pasivos deber\u00e1n estar previamente identificados co c\u00f3digo de aproveitamento no censo electr\u00f3nico de aproveitamentos hidr\u00e1ulicos para usos industriais.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Os usuarios declarar\u00e1n os datos necesarios para calcular a d\u00e9beda tributaria e, unha vez calculada esta, o usuario deber\u00e1 seleccionar a\/as forma\/s de pagamento consonte as instruci\u00f3ns do modelo 011 no anexo de datos de pagamento. No caso de que marque un importe a aprazar ou fraccionar, deber\u00e1 presentar ante a Atriga solicitude expresa de aprazamento ou fraccionamento na forma, lugar e prazo e cos requisitos e consecuencias sinaladas na normativa de aplicaci\u00f3n e sen que se poida entender presentada aquela coa presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. No caso de que reco\u00f1ecera d\u00e9beda por alg\u00fan importe, transcorrido o prazo voluntario do seu pagamento sen facelo efectivo, exixirase pola v\u00eda de constrinximento, nas condici\u00f3ns establecidas na normativa tributaria. No caso de que te\u00f1a que ingresar alg\u00fan importe, proceder\u00e1 consonte o disposto no n\u00famero seguinte.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Os usuarios poder\u00e1n pagar a d\u00e9beda ordenando a s\u00faa domiciliaci\u00f3n consonte coa normativa vixente na materia e\/ou de calquera das formas seguintes:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) De forma presencial en calquera das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras autorizadas, mediante a carta de pagamento que, para estes efectos, xerar\u00e1 a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e que previamente deber\u00e1 imprimir o usuario. A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 dous exemplares da carta de pagamento debidamente cubertos cos datos que o usuario facilitase na aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Con estes dous exemplares da carta de pagamento acudirase \u00e1 entidade colaboradora para realizar o pagamento. Unha vez realizado o pagamento, a entidade colaboradora facilitar\u00e1 un n\u00famero de referencia completo (NRC) identificativo do ingreso realizado, quedar\u00e1 co exemplar para a entidade colaboradora e devolver\u00e1 ao usuario o exemplar para o interesado co selo da entidade, coa data do ingreso, co n\u00famero e co importe, as\u00ed como co NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel. O NRC identificativo do ingreso realizado ser\u00e1 requirido posteriormente pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) De forma electr\u00f3nica. O usuario acceder\u00e1 \u00e1s aplicaci\u00f3ns espec\u00edficas a trav\u00e9s da OVT da Atriga e efectuar\u00e1 o pagamento da correspondente autoliquidaci\u00f3n, a trav\u00e9s das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras na recadaci\u00f3n autorizadas para tal efecto ou mediante tarxeta de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito a trav\u00e9s de sistemas de terminal de punto de venda (TPV) virtual. A entidade efectuar\u00e1 as comprobaci\u00f3ns oportunas e aceptar\u00e1 ou rexeitar\u00e1 a operaci\u00f3n. No caso de ser aceptada, efectuar\u00e1 o aboamento na correspondente conta restrinxida de recadaci\u00f3n de tributos e xerarase o correspondente NRC, para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. Unha vez realizado o pagamento, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 o recibo a que se refire o n\u00famero 2 do artigo 10.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. O NRC a que se refire o n\u00famero 3 \u00e9 un c\u00f3digo xerado informaticamente mediante un sistema criptogr\u00e1fico que permitir\u00e1 asociar a autoliquidaci\u00f3n presentada ao pagamento dela derivado. O NRC est\u00e1 composto por 22 posici\u00f3ns co seguinte contido: Posici\u00f3ns 01-13: alfanum\u00e9ricas, corresponden ao n\u00famero de xustificante asignado pola oficina virtual tributaria. Posici\u00f3n 14: alfanum\u00e9rica, corresponde a un car\u00e1cter de control adicional. Posici\u00f3ns 15-22: caracteres de control. As normas t\u00e9cnicas de xeraci\u00f3n do NRC figuran no anexo IV.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. A xeraci\u00f3n do NRC pola entidade e a inclusi\u00f3n del nun recibo entregado ao obrigado tributario implicar\u00e1:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Que o recibo en que figura responde a un ingreso realizado na entidade que o expide.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Que o devandito recibo corresponde \u00e1 autoliquidaci\u00f3n que se indica nel e non a outra.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Que a partir do momento de xeraci\u00f3n deste pola entidade de cr\u00e9dito, e sempre que o NRC non fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, queda a entidade obrigada fronte \u00e1 Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia polo importe que figura no devandito recibo, e o obrigado tributario queda liberado da s\u00faa obriga de pagamento fronte \u00e1 citada Facenda, salvo que se poida probar de forma fidedigna a inexactitude da data ou do importe que conste na validaci\u00f3n do xustificante.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Unha vez xerado o correspondente NRC, salvo que fose anulado consonte coa normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, non se admitir\u00e1 a retrocesi\u00f3n do pagamento por parte da entidade, e o suxeito pasivo deber\u00e1 presentar, de ser o caso, ante a Atriga, a correspondente solicitude de devoluci\u00f3n de ingresos indebidos adecuadamente fundamentada. Pola s\u00faa banda, a entidade deber\u00e1 realizar o pagamento na conta restrinxida de recadaci\u00f3n con car\u00e1cter previo \u00e1 xeraci\u00f3n do citado NRC.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">7. Unha vez calculada a d\u00e9beda e, de ser o caso, realizado o seu pagamento, para conclu\u00edr co proceso o usuario deber\u00e1 presentar a autoliquidaci\u00f3n electronicamente, de maneira que transmitir\u00e1 os datos dela coa sinatura electr\u00f3nica xerada ao seleccionar o certificado dixital reco\u00f1ecido. Se o presentador \u00e9 unha persoa ou entidade autorizada para presentar declaraci\u00f3ns en representaci\u00f3n de terceiras persoas, requirirase unicamente a sinatura correspondente ao seu certificado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">8. Se a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica \u00e9 aceptada, a aplicaci\u00f3n devolveralle ao usuario en pantalla o modelo 011 debidamente cuberto, co seu n\u00famero de identificaci\u00f3n, cos datos declarados, coa autoliquidaci\u00f3n da d\u00e9beda tributaria, cos datos correspondentes ao importe a ingresar e, de ser o caso, co ingreso realizado e coa data do ingreso e\/ou coa d\u00e9beda reco\u00f1ecida, coa data da presentaci\u00f3n e validado cun c\u00f3digo seguro de verificaci\u00f3n (CSV) formado por dezaseis caracteres. Este modelo serviralle de xustificante da presentaci\u00f3n do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel na data sinalada no propio modelo e do seu pagamento, de ser o caso.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de que a presentaci\u00f3n fose rexeitada, mostrarase en pantalla a descrici\u00f3n dos erros detectados. Neste caso, o usuario deberaos emendar mediante a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Se o rexeitamento da presentaci\u00f3n fose orixinado por un motivo non emendable, o usuario deber\u00e1 repetir a presentaci\u00f3n\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Dous. Modif\u00edcase o artigo 10, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 10. Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n electr\u00f3nica de autoliquidaci\u00f3ns e declaraci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. No caso de que o usuario opte polo pagamento de forma presencial nunha entidade colaboradora, o exemplar para o interesado da carta de pagamento que esta entregue nos termos previstos no artigo 5.3.a) servir\u00e1 de xustificante do pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se o usuario opta polo pagamento electr\u00f3nico, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica, unha vez realizado o pagamento, xerar\u00e1 o correspondente recibo, que o obrigado tributario deber\u00e1 conservar, no cal se identificar\u00e1 o n\u00famero da conta ou da tarxeta de cr\u00e9dito ou de d\u00e9bito que realiza o pagamento, a data do ingreso, o importe, o NIF e o nome do suxeito pasivo, as\u00ed como o NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento da autoliquidaci\u00f3n asociada ao NRC impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. A presentaci\u00f3n da autoliquidaci\u00f3n do imposto e a s\u00faa data acreditarase mediante o documento (modelo 011) xerado pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica en que constar\u00e1n os datos identificativos do suxeito pasivo, da declaraci\u00f3n, da liquidaci\u00f3n e da cantidade que se debe ingresar e, de ser o caso, do ingreso e\/ou da d\u00e9beda reco\u00f1ecida, as\u00ed como as datas do ingreso, de ser o caso, e da presentaci\u00f3n. Ademais, xerarase un c\u00f3digo interno que permitir\u00e1 asociar de forma inequ\u00edvoca as autoliquidaci\u00f3ns presentadas electronicamente coas xeradas pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e entregadas. Estas xustificar\u00e1n, as\u00ed mesmo e de ser o caso, o pagamento das cantidades positivas resultantes delas nos termos previstos no n\u00famero 8 do artigo 5.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n sinalados nos n\u00fameros anteriores producir\u00e1n os efectos liberatorios para coa Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma sinalados no Regulamento xeral de recadaci\u00f3n, aprobado polo Real decreto 939\/2005, do 29 de xullo. No caso de que a autoliquidaci\u00f3n non dea lugar a ingreso bastar\u00e1 a xustificaci\u00f3n da presentaci\u00f3n na forma sinalada no n\u00famero 3. Os obrigados tributarios deber\u00e1n conservar os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez que a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica acepte a presentaci\u00f3n de calquera declaraci\u00f3n realizada mediante o modelo 010 polo usuario, xerarase o modelo 010 debidamente cuberto cos datos declarados e validado cun CSV formado por dezaseis caracteres, con indicaci\u00f3n da data de presentaci\u00f3n. Este modelo serviralle de xustificante da presentaci\u00f3n da declaraci\u00f3n de alta ou da declaraci\u00f3n de modificaci\u00f3n segundo corresponda, na data sinalada no propio modelo. O obrigado tributario deber\u00e1 conservar a declaraci\u00f3n aceptada e validada co correspondente CSV.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Os xustificantes a que se refiren os n\u00fameros 3 e 5 poder\u00e1n ser verificados por calquera persoa de forma permanente e inmediata mediante a introduci\u00f3n do seu CSV no servizo de verificaci\u00f3n de documentos da OVT da Atriga. Para estes efectos, poderanse establecer mecanismos de verificaci\u00f3n autom\u00e1tica do CSV a trav\u00e9s de servizos web ou similares cos colectivos que se estableza\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Tres. Eng\u00e1dese o artigo 12, coa seguinte redacci\u00f3n:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 12. Accesos \u00e1 OVT<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Os usuarios poder\u00e1n en calquera momento acceder \u00e1 OVT, no seu horario de dispo\u00f1ibilidade, para cumprir as obrigas tributarias a que se refire esta orde.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Para estes efectos, os usuarios deber\u00e1n acceder na secci\u00f3n Usuarios autorizados \u00e1 aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica denominada IMPOSTO SOBRE O DANO MEDIOAMBIENTAL CAUSADO POR DETERMINADOS USOS E APROVEITAMENTOS DA AUGA ENCORADA. Unha vez nela poder\u00e1n acceder \u00e1s diferentes declaraci\u00f3ns. Para estes efectos, cada unha das declaraci\u00f3ns mostrar\u00e1 o estado de situaci\u00f3n en que se encontra. Con ocasi\u00f3n de cada acceso, os usuarios poder\u00e1n comezar unha operaci\u00f3n ou, de ser o caso, retomar as operaci\u00f3ns pendentes e continualas.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Os estados de situaci\u00f3n poden ser:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Borrador: \u00e9 o estado en que se encontra a declaraci\u00f3n 010 cando foi confeccionada e gardada sen ser presentada.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Pendente de pagamento e presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que se encontra o modelo 011 a ingresar cando foi confirmado polo usuario mais non foi realizada ningunha das fases posteriores de pagamento nin de presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Pendente de pagamento: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 011 a ingresar confirmado polo usuario, cando o importe a ingresar no anexo de datos de pagamento foi tramitado para o seu pagamento presencial segundo o establecido no artigo 5.3.a) mais o usuario non conclu\u00edu a transacci\u00f3n de pagamento.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">d) Pendente de presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 011 validado polo usuario, cando seleccionase a\/as forma\/s de pagamento da d\u00e9beda tributaria no anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, ingresase a cantidade positiva a ingresar que figurara no dito anexo, consonte co disposto no artigo 5.3, mais o modelo a\u00ednda non foi presentado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">e) Presentado: estado en que aparecen os modelos 010 e 011 cando, unha vez confeccionados e validados, e, de ser o caso, realizadas as operaci\u00f3ns reguladas nesta orde, o usuario os presentase electronicamente ante a Atriga\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Catro. Modif\u00edcase a disposici\u00f3n adicional terceira, que queda redactada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abDisposici\u00f3n adicional terceira. Obrigas de conservaci\u00f3n de soportes inform\u00e1ticos das entidades de cr\u00e9dito en que se realice o pagamento deste imposto<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de pagamento electr\u00f3nico das autoliquidaci\u00f3ns referidas ao imposto sobre o dano ambiental causado por determinados usos e aproveitamentos da auga encorada, a entidade de cr\u00e9dito conservar\u00e1 durante un per\u00edodo de cinco anos os soportes inform\u00e1ticos que motivaron o devandito NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Artigo 3. Modificaci\u00f3n da Orde do 27 de xaneiro de 2014 pola que se aproban as normas de aplicaci\u00f3n do canon e\u00f3lico<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A Orde do 27 de xaneiro de 2014 pola que se aproban as normas de aplicaci\u00f3n do canon e\u00f3lico, queda modificada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Un. Modif\u00edcase o artigo 14, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 14. Procedemento para a confecci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Os usuarios deber\u00e1n confeccionar electronicamente, no prazo sinalado no artigo 6.2, o modelo 012, en que practicar\u00e1n a autoliquidaci\u00f3n do canon e determinar\u00e1n a d\u00e9beda tributaria correspondente a cada per\u00edodo impositivo.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Para realizar esta declaraci\u00f3n os suxeitos pasivos deber\u00e1n estar previamente identificados co c\u00f3digo do parque no CEPEG e empregar\u00e1n o modelo 012, que conformar\u00e1n consonte coas instruci\u00f3ns aprobadas a este respecto no propio modelo, coa aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica que a Atriga po\u00f1a \u00e1 s\u00faa disposici\u00f3n na OVT nas condici\u00f3ns e de acordo co procedemento previsto neste artigo.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Os usuarios acceder\u00e1n \u00e1 OVT, na aplicaci\u00f3n denominada CANON E\u00d3LICO e, unha vez identificados consonte co sinalado no n\u00famero anterior, iniciar\u00e1n a confecci\u00f3n do modelo 012 correspondente ao per\u00edodo impositivo a que se refira a autoliquidaci\u00f3n, para o que deber\u00e1n confirmar os datos que a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica lles mostra, baseados nos datos declarados por eles e consignados no CEPEG.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Unha vez confirmados os datos, mostrarase o modelo 012 debidamente cuberto, que debe ser confirmado polo usuario.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Se ten que modificar os datos, deber\u00e1 facelo mediante a presentaci\u00f3n dun modelo 007 para modificar os datos do CEPEG, consonte co procedemento establecido no cap\u00edtulo III e, unha vez presentada a declaraci\u00f3n de modificaci\u00f3n, proceder\u00e1 do xeito sinalado con anterioridade, volvendo mostrar a aplicaci\u00f3n o modelo 012 debidamente cuberto, que debe ser confirmado polo usuario.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Unha vez confirmados os datos, a aplicaci\u00f3n calcular\u00e1 a d\u00e9beda tributaria correspondente, que debe ser confirmada polo usuario, momento en que se lle asignar\u00e1 un n\u00famero identificativo do modelo. O usuario, para conclu\u00edr o proceso de confecci\u00f3n do modelo 012, deber\u00e1 confirmalo.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez confirmado o modelo 012, no mesmo prazo e previamente \u00e1 s\u00faa presentaci\u00f3n e sempre que resulte un importe a ingresar, o usuario deber\u00e1 seleccionar a\/as forma\/s de pagamento consonte as instruci\u00f3ns do modelo no anexo de datos de pagamento. No caso de que marcase un importe a aprazar ou fraccionar, deber\u00e1 presentar ante a Atriga solicitude expresa de aprazamento ou fraccionamento na forma, lugar e prazo e cos requisitos e consecuencias sinaladas na normativa de aplicaci\u00f3n e sen que se poida entender presentada aquela coa presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. No caso de que reco\u00f1ecera d\u00e9beda por alg\u00fan importe, transcorrido o prazo voluntario do seu pagamento sen facelo efectivo, exixirase pola v\u00eda de constrinximento, nas condici\u00f3ns establecidas na normativa tributaria. No caso de que te\u00f1a que ingresar alg\u00fan importe, proceder\u00e1 consonte o disposto no artigo 15.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No mesmo prazo establecido no artigo 6.2 e, de ser o caso, tras a operaci\u00f3n de pagamento, deber\u00e1 proceder \u00e1 presentaci\u00f3n electr\u00f3nica do modelo 012, consonte co disposto no artigo 16.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Se, presentada a autoliquidaci\u00f3n correspondente a un per\u00edodo impositivo, se presentara un modelo 007 consonte co sinalado nos artigos 9, 10 ou 12, os suxeitos pasivos deber\u00e1n presentar un modelo 012 para axustar a d\u00e9beda tributaria do per\u00edodo impositivo. Para estes efectos, o usuario deber\u00e1 confeccionar electronicamente, no prazo sinalado no artigo 6.3, o modelo 012, en que practicar\u00e1 a autoliquidaci\u00f3n do canon, determinar\u00e1 a d\u00e9beda tributaria correspondente ao per\u00edodo impositivo da cal descontar\u00e1 o importe ingresado na\/nas autoliquidaci\u00f3n\/s precedente\/s, determinando o importe a ingresar ou o importe a devolver derivado da normativa, consonte co sinalado neste artigo. Unha vez confirmado o modelo 012, no mesmo prazo e previamente \u00e1 s\u00faa presentaci\u00f3n, o usuario deber\u00e1 seleccionar a\/as forma\/s de pagamento consonte as instruci\u00f3ns do modelo no anexo de datos de pagamento da cantidade positiva resultante da autoliquidaci\u00f3n, consonte co disposto no n\u00famero anterior. No mesmo prazo establecido no artigo 6.3 e, de ser o caso, tras a operaci\u00f3n de pagamento, deber\u00e1 proceder \u00e1 presentaci\u00f3n electr\u00f3nica do modelo 012, consonte co disposto no artigo 16\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Dous. Modif\u00edcase o artigo 15, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 15. Procedemento electr\u00f3nico para o pagamento da d\u00e9beda tributaria<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez confeccionado e confirmado o correspondente modelo 012, conforme o sinalado no artigo 14, cando o usuario determine un importe positivo a ingresar no anexo de datos de pagamento, deber\u00e1 realizar o seu pagamento de calquera das formas sinaladas no n\u00famero 2.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Os usuarios poder\u00e1n pagar a d\u00e9beda ordenando a s\u00faa domiciliaci\u00f3n consonte coa normativa vixente na materia e\/ou de calquera das formas seguintes:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) De forma presencial en calquera das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras autorizadas, mediante a carta de pagamento que, para estes efectos, xerar\u00e1 a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e que previamente deber\u00e1 imprimir o usuario. A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 dous exemplares da carta de pagamento debidamente cubertos cos datos que o usuario facilitase na aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Con estes dous exemplares da carta de pagamento acudirase \u00e1 entidade colaboradora para realizar o pagamento. Unha vez realizado o pagamento, a entidade colaboradora facilitar\u00e1 un n\u00famero de referencia completo (NRC) identificativo do ingreso realizado, quedar\u00e1 co exemplar para a entidade colaboradora e devolver\u00e1 ao usuario o exemplar para o interesado co selo da entidade, coa data do ingreso, co n\u00famero e co importe, as\u00ed como co NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel. O NRC identificativo do ingreso realizado ser\u00e1 requirido posteriormente pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) De forma electr\u00f3nica. O usuario acceder\u00e1 \u00e1s aplicaci\u00f3ns espec\u00edficas a trav\u00e9s da OVT da Atriga e efectuar\u00e1 o pagamento da correspondente autoliquidaci\u00f3n, a trav\u00e9s das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras na recadaci\u00f3n autorizadas para tal efecto ou mediante tarxeta de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito a trav\u00e9s de sistemas de terminal de punto de venda (TPV) virtual. A entidade efectuar\u00e1 as comprobaci\u00f3ns oportunas e aceptar\u00e1 ou rexeitar\u00e1 a operaci\u00f3n. No caso de ser aceptada, efectuar\u00e1 o aboamento na correspondente conta restrinxida de recadaci\u00f3n de tributos e xerarase o correspondente NRC, para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. Unha vez realizado o pagamento, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 o recibo a que se refire o n\u00famero 2 do artigo 17.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. O NRC a que se refire o n\u00famero 2 \u00e9 un c\u00f3digo xerado informaticamente mediante un sistema criptogr\u00e1fico que permitir\u00e1 asociar a autoliquidaci\u00f3n presentada ao pagamento dela derivado. O NRC est\u00e1 composto por 22 posici\u00f3ns co seguinte contido: Posici\u00f3ns 01-13: alfanum\u00e9ricas, corresponden ao n\u00famero de xustificante asignado pola OVT. Posici\u00f3n 14: alfanum\u00e9rica, corresponde a un car\u00e1cter de control adicional. Posici\u00f3ns 15-22: caracteres de control. As normas t\u00e9cnicas de xeraci\u00f3n do NRC figuran no anexo IV.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. A xeraci\u00f3n do NRC pola entidade e a inclusi\u00f3n del nun recibo entregado ao obrigado tributario implicar\u00e1:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Que o recibo en que figura responde a un ingreso realizado na entidade que o expide.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Que o devandito recibo corresponde \u00e1 autoliquidaci\u00f3n que se indica nel e non a outra.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Que a partir do momento de xeraci\u00f3n deste pola entidade de cr\u00e9dito, e sempre que o NRC non fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, queda a entidade obrigada fronte \u00e1 Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia polo importe que figura no devandito recibo, e o obrigado tributario queda liberado da s\u00faa obriga de pagamento fronte \u00e1 citada Facenda, salvo que se poida probar de forma fidedigna a inexactitude da data ou do importe que conste na validaci\u00f3n do xustificante.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez xerado o correspondente NRC, salvo que sexa anulado consonte coa normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, non se admitir\u00e1 a retrocesi\u00f3n do pagamento por parte da entidade, e o suxeito pasivo deber\u00e1 presentar, de ser o caso, ante a Atriga, a correspondente solicitude de devoluci\u00f3n de ingresos indebidos adecuadamente fundamentada. Pola s\u00faa parte, a entidade deber\u00e1 realizar o pagamento na conta restrinxida de recadaci\u00f3n con car\u00e1cter previo \u00e1 xeraci\u00f3n do citado NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Tres. Modif\u00edcase o artigo 16, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 16. Procedemento para a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez calculada a d\u00e9beda e, de ser o caso, realizado o pagamento desta ou marcada na autoliquidaci\u00f3n a solicitude de aprazamento\/fraccionamento, para conclu\u00edr co proceso, o usuario deber\u00e1 proceder \u00e1 presentaci\u00f3n da autoliquidaci\u00f3n electronicamente, de xeito que transmitir\u00e1 os datos dela coa sinatura electr\u00f3nica xerada ao seleccionar o certificado dixital reco\u00f1ecido. Se o presentador \u00e9 unha persoa ou entidade autorizada para presentar declaraci\u00f3ns en representaci\u00f3n de terceiras persoas, requirirase unicamente a sinatura correspondente ao seu certificado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica \u00e9 aceptada, a aplicaci\u00f3n devolveralle ao usuario en pantalla o modelo 012 debidamente cuberto, co seu n\u00famero de identificaci\u00f3n, cos datos declarados, coa autoliquidaci\u00f3n da d\u00e9beda tributaria, cos datos correspondentes ao importe a ingresar ou a devolver e, de ser o caso, co ingreso realizado e coa data do ingreso e\/ou coa d\u00e9beda reco\u00f1ecida, coa data da presentaci\u00f3n e validado cun c\u00f3digo seguro de verificaci\u00f3n (CSV) formado por dezaseis caracteres. Este modelo serviralle de xustificante da presentaci\u00f3n do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel na data sinalada no propio modelo e, de ser o caso, do seu pagamento ou da presentaci\u00f3n da solicitude de devoluci\u00f3n derivada da normativa do imposto.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de que a presentaci\u00f3n sexa rexeitada, mostrarase en pantalla a descrici\u00f3n dos erros detectados. Neste caso, o usuario deberaos emendar mediante a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Se o rexeitamento da presentaci\u00f3n \u00e9 orixinado por un motivo non emendable, o usuario deber\u00e1 repetir a presentaci\u00f3n\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Catro. Modif\u00edcase o t\u00edtulo do cap\u00edtulo IV, que pasa a ser o seguinte:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abCAP\u00cdTULO IV<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n electr\u00f3nica de declaraci\u00f3ns<br \/>\ne autoliquidaci\u00f3ns e accesos \u00e1 OVT\u00bb<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Cinco. Modif\u00edcase o artigo 17, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 17. Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n electr\u00f3nica de autoliquidaci\u00f3ns e declaraci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. No caso de que o usuario opte polo pagamento de forma presencial nunha entidade colaboradora, o exemplar para o interesado da carta de pagamento que esta entregue nos termos previstos no artigo 15.2.a) servir\u00e1 de xustificante do pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se o usuario opta polo pagamento electr\u00f3nico, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica, unha vez realizado o pagamento, xerar\u00e1 o correspondente recibo, que o obrigado tributario deber\u00e1 conservar, no cal se identificar\u00e1 o n\u00famero da conta ou da tarxeta de cr\u00e9dito ou de d\u00e9bito que realiza o pagamento, a data do ingreso, o importe, o NIF e o nome do suxeito pasivo, as\u00ed como o NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento da autoliquidaci\u00f3n asociada ao NRC impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. A presentaci\u00f3n da autoliquidaci\u00f3n do canon e\u00f3lico e a s\u00faa data acreditarase mediante o documento (modelo 012) xerado pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica en que constar\u00e1n os datos identificativos do suxeito pasivo, da declaraci\u00f3n, da liquidaci\u00f3n e da cantidade que se debe ingresar ou devolver e, de ser o caso, do ingreso e\/ou da d\u00e9beda reco\u00f1ecida, as\u00ed como as datas do ingreso, de ser o caso, e da presentaci\u00f3n. Ademais, xerarase un c\u00f3digo interno que permitir\u00e1 asociar de forma inequ\u00edvoca as autoliquidaci\u00f3ns presentadas electronicamente coas xeradas pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e entregadas. Estas xustificar\u00e1n, as\u00ed mesmo e de ser o caso, o pagamento das cantidades positivas resultantes delas ou a presentaci\u00f3n da solicitude de devoluci\u00f3n derivada da normativa do tributo nos termos previstos no n\u00famero 2 do artigo 16.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n sinalados nos n\u00fameros anteriores producir\u00e1n os efectos liberatorios para coa Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma sinalados no Regulamento xeral de recadaci\u00f3n, aprobado polo Real decreto 939\/2005, do 29 de xullo. No caso de que a autoliquidaci\u00f3n non dea lugar a ingreso bastar\u00e1 a xustificaci\u00f3n da presentaci\u00f3n na forma sinalada no n\u00famero 3. Os suxeitos pasivos deber\u00e1n conservar os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez que a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica acepte a presentaci\u00f3n de calquera declaraci\u00f3n realizada mediante o modelo 007 polo usuario, xerarase o modelo 007 debidamente cuberto cos datos declarados e validado cun CSV formado por dezaseis caracteres, con indicaci\u00f3n da data de presentaci\u00f3n. Este modelo serviralle de xustificante da presentaci\u00f3n da declaraci\u00f3n de alta ou da declaraci\u00f3n de modificaci\u00f3n segundo corresponda e, de ser o caso, da solicitude de reco\u00f1ecemento do beneficio fiscal recollido no artigo 16 da Lei 8\/2009, do 22 de decembro, na data sinalada no propio modelo. O obrigado tributario deber\u00e1 conservar a declaraci\u00f3n aceptada e validada co correspondente CSV.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Os xustificantes a que se refiren os n\u00fameros 3 e 5 poder\u00e1n ser verificados por calquera persoa de forma permanente e inmediata mediante a introduci\u00f3n do seu CSV no servizo de verificaci\u00f3n de documentos da OVT da Atriga. Para estes efectos, poderanse establecer mecanismos de verificaci\u00f3n autom\u00e1tica do CSV a trav\u00e9s de servizos web ou similares cos colectivos que se estableza\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Seis. Eng\u00e1dese o artigo 18, coa seguinte redacci\u00f3n:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 18. Accesos \u00e1 OVT<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Os usuarios poder\u00e1n en calquera momento acceder \u00e1 OVT, no seu horario de dispo\u00f1ibilidade, para cumprir as obrigas tributarias a que se refire esta orde.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Para estes efectos, os usuarios deber\u00e1n acceder na secci\u00f3n Usuarios autorizados \u00e1 aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica denominada CANON E\u00d3LICO. Unha vez nela poder\u00e1n acceder \u00e1s diferentes declaraci\u00f3ns. Para estes efectos, cada unha das declaraci\u00f3ns mostrar\u00e1 o estado de situaci\u00f3n en que se encontra. Con ocasi\u00f3n de cada acceso, os usuarios poder\u00e1n comezar unha operaci\u00f3n ou, de ser o caso, retomar as operaci\u00f3ns pendentes e continualas.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Os estados de situaci\u00f3n poden ser:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Borrador: \u00e9 o estado en que se encontra a declaraci\u00f3n 007 cando foi confeccionada e gardada sen ser presentada.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Pendente de pagamento e presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que se encontra o modelo 012 a ingresar cando foi confirmado polo usuario mais non foi realizada ningunha das fases posteriores de pagamento nin de presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Pendente de pagamento: \u00e9 o estado no que aparece o modelo 012 a ingresar confirmado polo usuario, cando o importe a ingresar no anexo de datos de pagamento foi tramitado para o seu pagamento presencial segundo o establecido no artigo 15.2.a) mais o usuario non conclu\u00edu a transacci\u00f3n de pagamento.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">d) Pendente de presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 012 validado polo usuario, cando a\u00ednda non foi presentado, e, no caso de que sexa a ingresar, unha vez seleccionada\/s a\/as forma\/s de pagamento da d\u00e9beda tributaria no anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, ingresada a cantidade positiva a ingresar que figurase no dito anexo, consonte co disposto no artigo 15.2, mais o modelo a\u00ednda non fose presentado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">e) Presentado: estado en que aparecen os modelos 007 e 012 cando, unha vez confeccionados e validados, e realizadas as operaci\u00f3ns reguladas nesta orde en cada caso, o usuario os presentase electronicamente ante a Atriga\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Sete. Modif\u00edcase a disposici\u00f3n adicional terceira, que queda redactada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abDisposici\u00f3n adicional terceira. Obrigas de conservaci\u00f3n de soportes inform\u00e1ticos das entidades de cr\u00e9dito en que se realice o pagamento deste tributo<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de pagamento electr\u00f3nico das autoliquidaci\u00f3ns referidas ao canon e\u00f3lico, a entidade de cr\u00e9dito conservar\u00e1 durante un per\u00edodo de cinco anos os soportes inform\u00e1ticos que motivaron o devandito NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Artigo 4. Modificaci\u00f3n da Orde do 27 de xaneiro de 2014 pola o que se regula a subministraci\u00f3n electr\u00f3nica dos cart\u00f3ns de bingo autorizados na Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia e a presentaci\u00f3n e o pagamento electr\u00f3nico da taxa fiscal sobre o xogo do bingo<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A Orde do 27 de xaneiro de 2014 pola o que se regula a subministraci\u00f3n electr\u00f3nica dos cart\u00f3ns de bingo autorizados na Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia e a presentaci\u00f3n e o pagamento electr\u00f3nico da taxa fiscal sobre o xogo do bingo, queda modificada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Un. Modif\u00edcase o artigo 12, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 12. Procedemento para a confecci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Para cumprir as obrigas a que se refiren os n\u00fameros 2 e 3 do artigo 11, os usuarios a que se refire o artigo 4 acceder\u00e1n \u00e1 OVT, na aplicaci\u00f3n denominada TAXA FISCAL SOBRE O XOGO REALIZADO EN BINGOS, e iniciar\u00e1n a confecci\u00f3n do modelo 043 correspondente \u00e1 actividade do xogo do bingo declarada no modelo D-043 previamente cargado e confirmado referido ao mesmo per\u00edodo.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica mostraralle de forma diferenciada o resumo dos datos declarados consonte co dese\u00f1o do modelo 043. O usuario deber\u00e1 confirmar os datos. Se ten que modificalos, deber\u00e1 facelo mediante a carga e a confirmaci\u00f3n dun novo modelo D-043 cos datos rectificados. Cando o usuario modifique os datos do modelo D-043, a aplicaci\u00f3n presentaralle novamente o resumo dos datos consonte co \u00faltimo D-043 cargado e confirmado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Cando a autoliquidaci\u00f3n corresponda a calquera dos meses naturais do ano anteriores ao \u00faltimo mes natural do per\u00edodo impositivo, unha vez confirmados os datos, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica calcular\u00e1 o pagamento \u00e1 conta da d\u00e9beda tributaria definitiva, aplicando o tipo de gravame \u00e1 base impo\u00f1ible provisional acumulada correspondente ao ano en curso desde a data de devindicaci\u00f3n ata o \u00faltimo d\u00eda do per\u00edodo a que se refire a autoliquidaci\u00f3n, descontando do resultado os pagamentos \u00e1 conta, correspondentes ao per\u00edodo impositivo, que anteriormente se tivesen autoliquidado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Cando a autoliquidaci\u00f3n corresponda ao \u00faltimo mes natural do per\u00edodo impositivo, unha vez confirmados os datos, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica calcular\u00e1 a d\u00e9beda tributaria correspondente ao dito per\u00edodo impositivo, as\u00ed como, de ser o caso, o importe a ingresar ou a devolver, aplicando o tipo de gravame \u00e1 base impo\u00f1ible acumulada correspondente ao ano a que se refire a autoliquidaci\u00f3n e descontando da d\u00e9beda tributaria resultante o importe dos pagamentos \u00e1 conta correspondentes ao per\u00edodo impositivo, que anteriormente se tivesen autoliquidado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Unha vez calculados os importes a que se refiren os n\u00fameros 2 e 3, o usuario deber\u00e1 confirmalos, momento en que se lle asignar\u00e1 un n\u00famero identificativo da operaci\u00f3n. O usuario, para conclu\u00edr o proceso de confecci\u00f3n do modelo 043, deber\u00e1 confirmar a operaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez confirmada a operaci\u00f3n, no mesmo prazo que para a s\u00faa presentaci\u00f3n, previamente a esta e sempre que resulte unha cantidade positiva a ingresar, o usuario deber\u00e1 seleccionar a\/as forma\/s de pagamento consonte as instruci\u00f3ns do modelo no anexo de datos de pagamento. No caso de que marque un importe a aprazar ou fraccionar, deber\u00e1 presentar ante a Atriga solicitude expresa de aprazamento ou fraccionamento na forma, lugar e prazo e cos requisitos e consecuencias sinalados na normativa de aplicaci\u00f3n e sen que se poida entender presentada aquela coa presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. No caso de que reco\u00f1eza d\u00e9beda por alg\u00fan importe, transcorrido o prazo voluntario do seu pagamento sen facelo efectivo, exixirase pola v\u00eda de constrinximento, nas condici\u00f3ns establecidas na normativa tributaria. No caso de que te\u00f1a que ingresar alg\u00fan importe, proceder\u00e1 consonte o disposto no artigo 13.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Unha vez cuberto o anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, tras a operaci\u00f3n de pagamento, nos mesmos prazos sinalados no artigo 11, deber\u00e1 proceder \u00e1 presentaci\u00f3n electr\u00f3nica do modelo 043, consonte o disposto no artigo 14\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Dous. Modif\u00edcase o artigo 13, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 13. Procedemento electr\u00f3nico para o pagamento da d\u00e9beda tributaria<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez confeccionado e confirmado o impreso 043 conforme o sinalado no artigo 12, cando o usuario determine unha cantidade positiva a ingresar no anexo de datos de pagamento, deber\u00e1 realizar o seu pagamento de calquera das formas sinaladas no n\u00famero 2.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Os usuarios poder\u00e1n pagar a d\u00e9beda ordenando a s\u00faa domiciliaci\u00f3n consonte coa normativa vixente na materia e\/ou de calquera das formas seguintes:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) De forma presencial en calquera das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras autorizadas, mediante a carta de pagamento que, para estes efectos, xerar\u00e1 a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e que previamente deber\u00e1 imprimir o usuario. A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 dous exemplares da carta de pagamento debidamente cubertos cos datos que o usuario facilitase na aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Con estes dous exemplares da carta de pagamento acudirase \u00e1 entidade colaboradora para realizar o pagamento. Unha vez realizado o pagamento, a entidade colaboradora facilitar\u00e1 un n\u00famero de referencia completo (NRC) identificativo do ingreso realizado, quedar\u00e1 co exemplar para a entidade colaboradora e devolver\u00e1 ao usuario o exemplar para o interesado co selo da entidade, coa data do ingreso, co n\u00famero e co importe, as\u00ed como co NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel. O NRC ser\u00e1 requirido posteriormente pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) De forma electr\u00f3nica. O usuario acceder\u00e1 \u00e1s aplicaci\u00f3ns espec\u00edficas a trav\u00e9s da OVT da Atriga e efectuar\u00e1 o pagamento da correspondente autoliquidaci\u00f3n, a trav\u00e9s das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras para tal efecto ou mediante tarxeta de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito a trav\u00e9s de sistemas de terminal de punto de venda (TPV) virtual. A entidade efectuar\u00e1 as comprobaci\u00f3ns oportunas e aceptar\u00e1 ou rexeitar\u00e1 a operaci\u00f3n. No caso de ser aceptada, efectuar\u00e1 o aboamento na correspondente conta restrinxida de recadaci\u00f3n de tributos e xerarase o correspondente NRC, para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. Unha vez realizado o pagamento, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 o recibo a que se refire o artigo 22.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. O NRC a que se refire o n\u00famero 2 \u00e9 un c\u00f3digo xerado informaticamente mediante un sistema criptogr\u00e1fico que permitir\u00e1 asociar a autoliquidaci\u00f3n presentada ao pagamento dela derivado. O NRC est\u00e1 composto por 22 posici\u00f3ns co seguinte contido: Posici\u00f3ns 01-13: alfanum\u00e9ricas, corresponden ao n\u00famero de xustificante asignado pola oficina virtual tributaria. Posici\u00f3n 14: alfanum\u00e9rica, corresponde a un car\u00e1cter de control adicional. Posici\u00f3ns 15-22: caracteres de control. As normas t\u00e9cnicas de xeraci\u00f3n do NRC figuran no anexo X.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. A xeraci\u00f3n do NRC pola entidade e a inclusi\u00f3n del nun recibo entregado ao obrigado tributario implicar\u00e1:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Que o recibo en que figura responde a un ingreso realizado na entidade que o expide.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Que o devandito recibo corresponde \u00e1 autoliquidaci\u00f3n que se indica nel e non a outra.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Que a partir do momento de xeraci\u00f3n deste pola entidade de cr\u00e9dito, e sempre que o NRC non fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, queda a entidade obrigada fronte \u00e1 Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia polo importe que figura no devandito recibo, e o obrigado queda tributario liberado da s\u00faa obriga de pagamento fronte \u00e1 citada Facenda, salvo que se poida probar de forma fidedigna a inexactitude da data ou do importe que conste na validaci\u00f3n do xustificante.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez xerado o correspondente NRC, salvo que fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, non se admitir\u00e1 a retrocesi\u00f3n do pagamento por parte da entidade, e o suxeito pasivo deber\u00e1 presentar, de ser o caso, ante a Atriga, a correspondente solicitude de devoluci\u00f3n de ingresos indebidos adecuadamente fundamentada. Pola s\u00faa banda, a entidade deber\u00e1 realizar o pagamento na conta restrinxida de recadaci\u00f3n con car\u00e1cter previo \u00e1 xeraci\u00f3n do citado NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Tres. Modif\u00edcase o artigo 14, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 14. Procedemento para a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica das autoliquidaci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez calculada a d\u00e9beda e, de ser o caso, realizado o seu pagamento, para conclu\u00edr co proceso o usuario deber\u00e1 presentar a autoliquidaci\u00f3n electronicamente, de maneira que transmitir\u00e1 os datos dela coa sinatura electr\u00f3nica xerada ao seleccionar o certificado dixital reco\u00f1ecido. Se o presentador \u00e9 unha persoa ou entidade autorizada para presentar declaraci\u00f3ns en representaci\u00f3n de terceiras persoas, requirirase unicamente a sinatura correspondente ao seu certificado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica \u00e9 aceptada, a aplicaci\u00f3n devolveralle ao usuario en pantalla o modelo D-043 e o modelo 043 debidamente cubertos, con cadanseu n\u00famero de identificaci\u00f3n, cos datos declarados, coa autoliquidaci\u00f3n da d\u00e9beda tributaria, cos datos correspondentes ao importe a ingresar ou a devolver e, de ser o caso, co ingreso realizado e coa data do ingreso e\/ou coa d\u00e9beda reco\u00f1ecida, coa data da presentaci\u00f3n e validado cun c\u00f3digo seguro de verificaci\u00f3n (CSV) formado por dezaseis caracteres. Estes modelos serviranlle de xustificante da presentaci\u00f3n dos n\u00fameros da declaraci\u00f3n e da autoliquidaci\u00f3n impresos neles na data sinalada nos propios modelos e, de ser o caso, do seu pagamento ou da presentaci\u00f3n da solicitude de devoluci\u00f3n derivada da normativa da taxa fiscal sobre o xogo do bingo.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de que a presentaci\u00f3n fose rexeitada, mostrarase en pantalla a descrici\u00f3n dos erros detectados. Neste caso, o usuario deberaos emendar mediante a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Se o rexeitamento da presentaci\u00f3n foi orixinado por un motivo non emendable, o usuario deber\u00e1 repetir a presentaci\u00f3n\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Catro. Modif\u00edcase o t\u00edtulo da secci\u00f3n 7\u00aa do cap\u00edtulo III, que pasa a ser o seguinte:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abSecci\u00f3n 7\u00aa. Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n electr\u00f3nica de solicitudes, declaraci\u00f3ns e autoliquidaci\u00f3ns e accesos \u00e1 OVT\u00bb<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Cinco. Modif\u00edcase o artigo 22, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 22. Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n electr\u00f3nica de solicitudes, declaraci\u00f3ns e autoliquidaci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. No caso de que o usuario opte polo pagamento de forma presencial nunha entidade colaboradora, o exemplar para o interesado da carta de pagamento que esta entregue nos termos previstos no artigo 13.2.a) servir\u00e1 de xustificante do pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se o usuario opta polo pagamento electr\u00f3nico, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica, unha vez realizado o pagamento, xerar\u00e1 o correspondente recibo, que o obrigado tributario deber\u00e1 conservar, no cal se identificar\u00e1 o n\u00famero da conta ou da tarxeta de cr\u00e9dito ou de d\u00e9bito que realiza o pagamento, a data do ingreso, o importe, o NIF e o nome do suxeito pasivo, as\u00ed como o NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento da autoliquidaci\u00f3n asociada ao NRC impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. A presentaci\u00f3n das declaraci\u00f3ns da taxa fiscal que grava o xogo do bingo e a s\u00faa data acreditaranse mediante os documentos (modelos D-043 e 043) xerados pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica en que constar\u00e1n os datos identificativos do suxeito pasivo, da declaraci\u00f3n, da liquidaci\u00f3n e da cantidade que se debe ingresar ou devolver e, de ser o caso, do ingreso e\/ou da d\u00e9beda reco\u00f1ecida, as\u00ed como as datas do ingreso, de ser o caso, e da presentaci\u00f3n. Ademais, xerarase un c\u00f3digo interno que permitir\u00e1 asociar de forma inequ\u00edvoca as declaraci\u00f3ns presentadas electronicamente coas xeradas pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e entregadas. O modelo 043 xerado pola aplicaci\u00f3n xustificar\u00e1, as\u00ed mesmo e de ser o caso, o pagamento das cantidades positivas resultantes del ou a presentaci\u00f3n da solicitude de devoluci\u00f3n derivada da normativa do tributo nos termos previstos no n\u00famero 2 do artigo 14.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n sinalados nos n\u00fameros anteriores producir\u00e1n os efectos liberatorios para coa Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma sinalados no Regulamento xeral de recadaci\u00f3n, aprobado polo Real decreto 939\/2005, do 29 de xullo. No caso de que a autoliquidaci\u00f3n non dea lugar a ingreso bastar\u00e1 a xustificaci\u00f3n da presentaci\u00f3n na forma sinalada no n\u00famero 3. Os obrigados tributarios deber\u00e1n conservar os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez que a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica acepte a presentaci\u00f3n de calquera declaraci\u00f3n realizada polo suxeito pasivo mediante o modelo 006, xerarase o dito modelo debidamente cuberto cos datos declarados e validado cun CSV formado por dezaseis caracteres, con indicaci\u00f3n da data de presentaci\u00f3n. Este modelo serviralle de xustificante da presentaci\u00f3n da declaraci\u00f3n de modificaci\u00f3n na data sinalada no propio modelo. O suxeito pasivo deber\u00e1 conservar a declaraci\u00f3n afectada e validada co correspondente CSV.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Os xustificantes a que se refiren os n\u00fameros 3 e 5 poder\u00e1n ser verificados por calquera persoa de forma permanente e inmediata mediante a introduci\u00f3n do seu CSV no servizo de verificaci\u00f3n de documentos da OVT da Atriga. Para estes efectos, poderanse establecer mecanismos de verificaci\u00f3n autom\u00e1tica do CSV a trav\u00e9s de servizos web ou similares cos colectivos que se estableza\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Seis. Eng\u00e1dese o artigo 23, coa seguinte redacci\u00f3n:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 23. Accesos \u00e1 OVT<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Os usuarios poder\u00e1n en calquera momento acceder \u00e1 OVT, no seu horario de dispo\u00f1ibilidade, para cumprir as obrigas tributarias a que se refire esta orde.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Para estes efectos, os usuarios deber\u00e1n acceder na secci\u00f3n Usuarios autorizados \u00e1 aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica denominada TAXA FISCAL SOBRE O XOGO REALIZADO EN BINGOS. Unha vez nela poder\u00e1n acceder \u00e1s diferentes declaraci\u00f3ns e solicitudes. Para estes efectos, cada unha delas mostrar\u00e1 o estado de situaci\u00f3n en que se encontra. Con ocasi\u00f3n de cada acceso, os usuarios poder\u00e1n comezar unha operaci\u00f3n ou, de ser o caso, retomar as operaci\u00f3ns pendentes e continualas.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Os estados de situaci\u00f3n poden ser:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Borrador: \u00e9 o estado en que se encontran as declaraci\u00f3ns 006 e D-043 cando foron confeccionadas e gardadas sen ser presentadas.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Pendente de pagamento e presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que se encontra o modelo 043 a ingresar cando foi confirmado polo usuario mais non foi realizada ningunha das fases posteriores de pagamento nin de presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Pendente de pagamento: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 043 a ingresar confirmado polo usuario, cando o importe a ingresar no anexo de datos de pagamento foi tramitado para o seu pagamento presencial segundo o establecido no artigo 13.2.a) mais o usuario non conclu\u00edu a transacci\u00f3n de pagamento.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">d) Pendente de presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 043 validado polo usuario, cando a\u00ednda non foi presentado, e, no caso de que sexa a ingresar, unha vez seleccionada\/s a\/as forma\/s de pagamento da d\u00e9beda tributaria no anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, ingresada a cantidade positiva a ingresar que figurase no dito anexo, consonte co disposto no n\u00famero 2 do artigo 13.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">e) Presentado: estado en que aparecen as solicitudes e os modelos 006, D-043 e 043 cando, unha vez confeccionados e validados e, de ser o caso, realizadas as operaci\u00f3ns reguladas nesta orde, o usuario os presentase electronicamente ante a Atriga\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Sete. Modif\u00edcase a disposici\u00f3n adicional terceira, que queda redactada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abDisposici\u00f3n adicional terceira. Obrigas de conservaci\u00f3n de soportes inform\u00e1ticos das entidades de cr\u00e9dito en que se realice o pagamento deste tributo<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de pagamento electr\u00f3nico das autoliquidaci\u00f3ns referidas ao tributo sobre o xogo realizado en bingos, a entidade de cr\u00e9dito conservar\u00e1 durante un per\u00edodo de cinco anos os soportes inform\u00e1ticos que motivaron o devandito NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Artigo 5. Modificaci\u00f3n da Orde do 17 de marzo de 2014 pola que se regula a xesti\u00f3n e a presentaci\u00f3n e o pagamento electr\u00f3nico da taxa fiscal sobre o xogo realizado a trav\u00e9s de m\u00e1quinas de xogo<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A Orde do 17 de marzo de 2014 pola que se regula a xesti\u00f3n e a presentaci\u00f3n e o pagamento electr\u00f3nico da taxa fiscal sobre o xogo realizado a trav\u00e9s de m\u00e1quinas de xogo, queda modificada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Un. Modif\u00edcase o artigo 9, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 9. Procedemento electr\u00f3nico para o pagamento da d\u00e9beda tributaria<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez xerado o modelo 046 consonte co artigo 8, o usuario deber\u00e1 seleccionar a\/as forma\/s de pagamento consonte as instruci\u00f3ns do modelo no anexo de datos de pagamento. No caso de que marque un importe a aprazar ou fraccionar, deber\u00e1 presentar ante a Atriga solicitude expresa de aprazamento ou fraccionamento na forma, lugar e prazo e cos requisitos e consecuencias sinaladas na normativa de aplicaci\u00f3n e sen que se poida entender presentada aquela coa presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. No caso de que reco\u00f1ecese d\u00e9beda por alg\u00fan importe, transcorrido o prazo voluntario do seu pagamento sen facelo efectivo, exixirase pola v\u00eda de constrinximento, nas condici\u00f3ns establecidas na normativa tributaria. No caso de que te\u00f1a que ingresar alg\u00fan importe, proceder\u00e1 consonte o disposto no n\u00famero 2.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Os usuarios poder\u00e1n pagar a d\u00e9beda ordenando a s\u00faa domiciliaci\u00f3n consonte coa normativa vixente na materia e\/ou de calquera das formas seguintes:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) De forma presencial en calquera das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras autorizadas, mediante a carta de pagamento que para estes efectos xerar\u00e1 a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e que previamente deber\u00e1 imprimir o usuario. A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 dous exemplares da carta de pagamento debidamente cubertos cos datos que o usuario facilitase na aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Con estes dous exemplares da carta de pagamento acudirase \u00e1 entidade colaboradora para realizar o pagamento. Unha vez realizado o pagamento, a entidade colaboradora facilitar\u00e1 un n\u00famero de referencia completo (NRC) identificativo do ingreso realizado, quedar\u00e1 co exemplar para a entidade colaboradora e devolver\u00e1 ao usuario o exemplar para o interesado co selo da entidade, coa data do ingreso, co n\u00famero e co importe, as\u00ed como co NRC. O NRC identificativo do ingreso realizado ser\u00e1 requirido posteriormente pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) De forma electr\u00f3nica. O usuario acceder\u00e1 \u00e1s aplicaci\u00f3ns espec\u00edficas a trav\u00e9s da OVT da Atriga e efectuar\u00e1 o pagamento das correspondentes autoliquidaci\u00f3ns que amparara a carta de pagamento, a trav\u00e9s das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras na recadaci\u00f3n autorizadas para tal efecto ou mediante tarxeta de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito a trav\u00e9s de sistemas de terminal de punto de venda (TPV) virtual. A entidade efectuar\u00e1 as comprobaci\u00f3ns oportunas e aceptar\u00e1 ou rexeitar\u00e1 a operaci\u00f3n. No caso de ser aceptada, efectuar\u00e1 o aboamento na correspondente conta restrinxida de recadaci\u00f3n de tributos e xerarase o correspondente NRC, para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. Unha vez realizado o pagamento, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 o recibo a que se refire o artigo 12.2.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. O NRC a que se refire o n\u00famero 2 \u00e9 un c\u00f3digo xerado informaticamente mediante un sistema criptogr\u00e1fico que permitir\u00e1 asociar a carta de pagamento correspondente \u00e1s autoliquidaci\u00f3ns presentadas simultaneamente por un mesmo suxeito pasivo ao pagamento dela derivado. O NRC est\u00e1 composto por 22 posici\u00f3ns co seguinte contido: Posici\u00f3ns 01-13: alfanum\u00e9ricas, corresponden ao n\u00famero de xustificante da carta de pagamento \u00e1 que se refire o n\u00famero 2. Posici\u00f3n 14: alfanum\u00e9rica, corresponde a un car\u00e1cter de control adicional. Posici\u00f3ns 15-22: caracteres de control. As normas t\u00e9cnicas de xeraci\u00f3n do NRC figuran no anexo VII.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. A xeraci\u00f3n do NRC pola entidade e a inclusi\u00f3n del nun recibo entregado ao obrigado tributario implicar\u00e1:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Que o recibo en que figura responde a un ingreso realizado na entidade que o expide.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Que o devandito recibo corresponde \u00e1s autoliquidaci\u00f3ns incorporadas nel e non a outras.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Que a partir do momento de xeraci\u00f3n deste pola entidade de cr\u00e9dito, e sempre que o NRC non fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, queda a entidade obrigada fronte \u00e1 Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia polo importe que figura no devandito recibo, e o obrigado tributario queda liberado da s\u00faa obriga de pagamento fronte \u00e1 citada Facenda, salvo que se poida probar de forma fidedigna a inexactitude da data ou do importe que conste na validaci\u00f3n do xustificante.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez xerado o correspondente NRC, salvo que fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, non se admitir\u00e1 a retrocesi\u00f3n do pagamento por parte da entidade, e o suxeito pasivo deber\u00e1 presentar, de ser o caso, ante a Atriga, a correspondente solicitude de devoluci\u00f3n de ingresos indebidos adecuadamente fundamentada. Pola s\u00faa banda, a entidade deber\u00e1 realizar o pagamento na conta restrinxida de recadaci\u00f3n con car\u00e1cter previo \u00e1 xeraci\u00f3n do citado NRC.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Para os efectos sinalados neste artigo, atribuirase a cantidade sinalada no anexo de datos de pagamento do modelo 046 como ingresada, de xeito sucesivo e seguindo a orde das autorizaci\u00f3ns relacionadas no modelo D-046 ata o seu esgotamento total, a cada modelo 045 na modalidade de pagamento denominada como ingresada e distribu\u00edndo seguidamente de xeito sucesivo e seguindo a din\u00e1mica descrita, a\/as cantidade\/s sinalada\/s no anexo de datos de pagamento do modelo 046 como domiciliada, marcada para aprazamento ou fraccionamento e reco\u00f1ecida como d\u00e9beda ata o esgotamento total de cada unha delas a cada modelo 045 correspondente\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Dous. Modif\u00edcase o artigo 10, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 10. Procedemento para a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica das autoliquidaci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez xerado o modelo 046 e, de ser o caso, realizado o pagamento da d\u00e9beda tributaria, para conclu\u00edr co proceso, o usuario deber\u00e1 presentar o modelo 046 electronicamente, de xeito que transmitir\u00e1 os datos del coa sinatura electr\u00f3nica xerada ao seleccionar o certificado dixital reco\u00f1ecido. Se o presentador \u00e9 unha persoa ou entidade autorizada para presentar declaraci\u00f3ns en representaci\u00f3n de terceiras persoas, requirirase unha \u00fanica sinatura, a correspondente ao seu certificado. A presentaci\u00f3n do modelo 046 supor\u00e1 a presentaci\u00f3n dunha autoliquidaci\u00f3n por cada unha das m\u00e1quinas amparadas pola s\u00faa correspondente autorizaci\u00f3n que o usuario determinase na aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e mais a presentaci\u00f3n do modelo D-046 empregado para a confecci\u00f3n daqueles.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica \u00e9 aceptada, a aplicaci\u00f3n devolveralle ao usuario en pantalla o modelo 046 debidamente cuberto, co seu n\u00famero de identificaci\u00f3n, cos datos declarados, os modelos 045 coas autoliquidaci\u00f3ns de cada d\u00e9beda tributaria, cos datos correspondentes ao importe a ingresar e, de ser o caso, co ingreso realizado e coa data do ingreso e\/ou coa d\u00e9beda reco\u00f1ecida, coa data da presentaci\u00f3n, as\u00ed como o modelo D-046 debidamente cuberto cos datos declarados e validados e coa data da presentaci\u00f3n, cada un deles cun c\u00f3digo seguro de verificaci\u00f3n (CSV) formado por dezaseis caracteres. Estes modelos serviranlle de xustificante da presentaci\u00f3n dos n\u00fameros da declaraci\u00f3n e das autoliquidaci\u00f3ns impresos neles na data sinalada nos propios modelos e do pagamento da d\u00e9beda tributaria, de ser o caso.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de que a presentaci\u00f3n fose rexeitada, mostrarase en pantalla a descrici\u00f3n dos erros detectados. Neste caso, o usuario deberaos emendar mediante a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Se o rexeitamento da presentaci\u00f3n \u00e9 orixinado por un motivo non emendable, o usuario deber\u00e1 repetir a presentaci\u00f3n\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Tres. Modif\u00edcase o t\u00edtulo do cap\u00edtulo IV do t\u00edtulo II, que pasa a ser o seguinte:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abCAP\u00cdTULO IV<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Accesos \u00e1 OVT e xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n de declaraci\u00f3ns<br \/>\ne autoliquidaci\u00f3ns\u00bb<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Catro. Modif\u00edcase o artigo 11, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 11. Accesos \u00e1 OVT<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Os usuarios poder\u00e1n en calquera momento acceder \u00e1 OVT, no seu horario de dispo\u00f1ibilidade, para cumprir as obrigas tributarias a que se refire esta orde.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Para estes efectos, os usuarios deber\u00e1n acceder na secci\u00f3n Usuarios autorizados \u00e1 aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica denominada TAXA FISCAL SOBRE O XOGO DE M\u00c1QUINAS. Unha vez nela poder\u00e1n acceder \u00e1s diferentes declaraci\u00f3ns. Para estes efectos, cada unha delas mostrar\u00e1 o estado de situaci\u00f3n en que se encontra. Con ocasi\u00f3n de cada acceso, os usuarios poder\u00e1n comezar unha operaci\u00f3n ou, de ser o caso, retomar as operaci\u00f3ns pendentes e continualas.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Os estados de situaci\u00f3n poden ser:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Borrador: \u00e9 o estado en que se encontra a declaraci\u00f3n D-046 cando foi confeccionada e gardada sen ser presentada.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Pendente de pagamento e presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que se encontra o modelo 046 cando foi confirmado polo usuario mais non foi realizada ningunha das fases posteriores de pagamento nin de presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Pendente de pagamento: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 046 confirmado polo usuario, cando o importe a ingresar no anexo de datos de pagamento foi tramitado para o seu pagamento presencial segundo o establecido no artigo 9.3.a) mais o usuario non conclu\u00edu a transacci\u00f3n de pagamento.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">d) Pendente de presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 046 validado polo usuario, cando o usuario seleccionase a\/as forma\/s de pagamento da d\u00e9beda tributaria no anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, ingresase a cantidade positiva a ingresar que figurase no dito anexo, consonte co disposto no artigo 9, mais a\u00ednda non foi presentado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">e) Presentado: estado en que aparecen os modelos D-046 e 046 cando o usuario os validou, procedeu a seleccionar a\/as forma\/s de pagamento no anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, pagou a cantidade positiva a ingresar correspondente e os presentou electronicamente ante a Atriga\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Cinco. Modif\u00edcase o artigo 12, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 12. Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n electr\u00f3nica de autoliquidaci\u00f3ns e declaraci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. No caso de que o usuario opte polo pagamento de forma presencial nunha entidade colaboradora, o exemplar para o interesado da carta de pagamento que esta entregue nos termos previstos no artigo 9.2.a) servir\u00e1 de xustificante do pagamento das autoliquidaci\u00f3ns correspondentes \u00e1s m\u00e1quinas que se relacionan no anexo \u00e1 carta de pagamento.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se o usuario opta polo pagamento electr\u00f3nico, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica, unha vez realizado o pagamento, xerar\u00e1 o correspondente recibo, que o obrigado tributario deber\u00e1 conservar, no cal se identificar\u00e1 o n\u00famero da conta ou da tarxeta de cr\u00e9dito ou de d\u00e9bito que realiza o pagamento, a data do ingreso, o importe, o NIF e o nome do suxeito pasivo, as\u00ed como o NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento do n\u00famero da carta de pagamento impreso neste.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. A presentaci\u00f3n das declaraci\u00f3ns que regula esta orde e a s\u00faa data acreditaranse mediante os documentos (modelos D-046, 046 e 045) xerados pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica nos cales constar\u00e1n os datos identificativos do suxeito pasivo e das m\u00e1quinas declaradas, da liquidaci\u00f3n de cadans\u00faa cota trimestral vixente, da cantidade que se debe ingresar e, de ser o caso, do ingreso e\/ou da d\u00e9beda reco\u00f1ecida, as\u00ed como as datas do ingreso, de ser o caso, e da presentaci\u00f3n. Ademais, xerarase un c\u00f3digo interno que permitir\u00e1 asociar de forma inequ\u00edvoca as declaraci\u00f3ns presentadas electronicamente coas xeradas pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e entregadas. Os modelos 046 e cada un dos 045 xerados pola aplicaci\u00f3n xustificar\u00e1n, as\u00ed mesmo e de ser o caso, o pagamento da correspondente d\u00e9beda tributaria nos termos previstos no n\u00famero 2 do artigo 10.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n sinalados nos n\u00fameros anteriores producir\u00e1n os efectos liberatorios para coa Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma sinalados no Regulamento xeral de recadaci\u00f3n, aprobado polo Real decreto 939\/2005, do 29 de xullo. No caso de que a autoliquidaci\u00f3n non dea lugar a ingreso bastar\u00e1 a xustificaci\u00f3n da presentaci\u00f3n na forma sinalada no n\u00famero 3. Os obrigados tributarios deber\u00e1n conservar os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Os xustificantes a que se refire o n\u00famero 3 poder\u00e1n ser verificados por calquera persoa de forma permanente e inmediata mediante a introduci\u00f3n do seu CSV no servizo de verificaci\u00f3n de documentos da OVT da Atriga. Para estes efectos, poderanse establecer mecanismos de verificaci\u00f3n autom\u00e1tica do CSV a trav\u00e9s de servizos web ou similares cos colectivos que se estableza\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Seis. Modif\u00edcase a disposici\u00f3n adicional terceira, que queda redactada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abDisposici\u00f3n adicional cuarta. Obrigas de conservaci\u00f3n de soportes inform\u00e1ticos das entidades de cr\u00e9dito en que se realice o pagamento deste tributo<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de pagamento electr\u00f3nico das autoliquidaci\u00f3ns referidas ao tributo sobre o xogo realizado a trav\u00e9s de m\u00e1quinas de xogo, a entidade de cr\u00e9dito conservar\u00e1 durante un per\u00edodo de cinco anos os soportes inform\u00e1ticos que motivaron o devandito NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Artigo 6. Modificaci\u00f3n da Orde do 29 de xaneiro de 2015 pola que se aproban as normas de aplicaci\u00f3n do imposto sobre a contaminaci\u00f3n atmosf\u00e9rica<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A Orde do 29 de xaneiro de 2015 pola que se aproban as normas de aplicaci\u00f3n do imposto sobre a contaminaci\u00f3n atmosf\u00e9rica, queda modificada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Un. Modif\u00edcanse os n\u00fameros 4 a 7 do artigo 18, que quedan redactados como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00ab4. Para cumprir as obrigas tributarias reguladas neste artigo e no artigo 17, os usuarios a que se refire o artigo 3 acceder\u00e1n \u00e1 OVT, na aplicaci\u00f3n denominada IMPOSTO SOBRE A CONTAMINACI\u00d3N ATMOSF\u00c9RICA, e unha vez identificados de acordo co sinalado neste artigo iniciar\u00e1n a confecci\u00f3n do modelo que corresponda en cada caso, seguindo as instruci\u00f3ns contidas nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez confirmados os datos, mostrarase o modelo 002 ou 003, segundo corresponda, debidamente cuberto, que debe ser confirmado polo usuario. Tras a aceptaci\u00f3n, a aplicaci\u00f3n calcular\u00e1 a d\u00e9beda tributaria correspondente, que debe ser confirmada polo usuario, momento en que se lle asignar\u00e1 un n\u00famero identificativo do modelo. O usuario, para conclu\u00edr o proceso de confecci\u00f3n do modelo que corresponda, deber\u00e1 confirmalo.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Unha vez confirmado o modelo, no mesmo prazo e previamente \u00e1 s\u00faa presentaci\u00f3n e sempre que resulte unha cantidade positiva a ingresar, o usuario deber\u00e1 seleccionar a\/as forma\/s de pagamento consonte as instruci\u00f3ns do modelo no anexo de datos de pagamento. No caso de que marque un importe a aprazar ou fraccionar, deber\u00e1 presentar ante a Atriga solicitude expresa de aprazamento ou fraccionamento na forma, lugar e prazo e cos requisitos e consecuencias sinalados na normativa de aplicaci\u00f3n e sen que se poida entender presentada aquela coa presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. No caso de que reco\u00f1ecera d\u00e9beda por alg\u00fan importe, transcorrido o prazo voluntario do seu pagamento sen facelo efectivo, exixirase pola v\u00eda de constrinximento, nas condici\u00f3ns establecidas na normativa tributaria. No caso de que te\u00f1a que ingresar alg\u00fan importe, proceder\u00e1 consonte o disposto no artigo 19.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">7. Unha vez cuberto o anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, tras a operaci\u00f3n de pagamento, nos mesmos prazos sinalados no artigo 17, o usuario deber\u00e1 proceder \u00e1 presentaci\u00f3n electr\u00f3nica do modelo correspondente, consonte o disposto no artigo 20\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Dous. Modif\u00edcase o artigo 19, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 19. Procedemento electr\u00f3nico para o pagamento da d\u00e9beda tributaria consignada nos modelos 002 e 003<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez confeccionado e confirmado o modelo 002 ou 003 segundo corresponder, conforme o sinalado no artigo 18, cando o usuario determinase unha cantidade positiva a ingresar no anexo de datos de pagamento, deber\u00e1 realizar o seu pagamento de calquera das formas sinaladas no n\u00famero 2.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Os usuarios poder\u00e1n pagar a d\u00e9beda ordenando a s\u00faa domiciliaci\u00f3n consonte coa normativa vixente na materia e\/ou de calquera das formas seguintes:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) De forma presencial en calquera das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras autorizadas, mediante a carta de pagamento que para estes efectos xerar\u00e1 a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e que previamente deber\u00e1 imprimir o usuario. A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 dous exemplares da carta de pagamento debidamente cubertos cos datos que o usuario facilitase na aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Con estes dous exemplares da carta de pagamento acudirase \u00e1 entidade colaboradora para realizar o pagamento. Unha vez realizado o pagamento, a entidade colaboradora facilitar\u00e1 un n\u00famero de referencia completo (NRC) identificativo do ingreso realizado, quedar\u00e1 co exemplar para a entidade colaboradora e devolver\u00e1 ao usuario o exemplar para o interesado co selo da entidade, coa data do ingreso, co n\u00famero e co importe, as\u00ed como co NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel. O NRC identificativo do ingreso realizado ser\u00e1 requirido posteriormente pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) De forma electr\u00f3nica. O usuario acceder\u00e1 \u00e1s aplicaci\u00f3ns espec\u00edficas a trav\u00e9s da OVT da Atriga e efectuar\u00e1 o pagamento da correspondente autoliquidaci\u00f3n, a trav\u00e9s das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras na recadaci\u00f3n autorizadas para tal efecto ou mediante tarxeta de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito a trav\u00e9s de sistemas de terminal de punto de venda (TPV) virtual. A entidade efectuar\u00e1 as comprobaci\u00f3ns oportunas e aceptar\u00e1 ou rexeitar\u00e1 a operaci\u00f3n. No caso de ser aceptada, efectuar\u00e1 o aboamento na correspondente conta restrinxida de recadaci\u00f3n de tributos e xerarase o correspondente NRC, para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. Unha vez realizado o pagamento, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 o recibo na conta a que se refire o n\u00famero 2 do artigo 21.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. O NRC a que se refire o n\u00famero 2 \u00e9 un c\u00f3digo xerado de forma inform\u00e1tica mediante un sistema criptogr\u00e1fico que permitir\u00e1 asociar a autoliquidaci\u00f3n presentada ao pagamento dela derivado. O NRC est\u00e1 composto por 22 posici\u00f3ns co seguinte contido: Posici\u00f3ns 01-13: alfanum\u00e9ricas, corresponden ao n\u00famero de xustificante asignado pola OVT. Posici\u00f3n 14: alfanum\u00e9rica, corresponde a un car\u00e1cter de control adicional. Posici\u00f3ns 15-22: caracteres de control. As normas t\u00e9cnicas de xeraci\u00f3n do NRC figuran no anexo V.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. A xeraci\u00f3n do NRC pola entidade e a inclusi\u00f3n del nun recibo entregado ao obrigado tributario implicar\u00e1:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Que o recibo en que figura responde a un ingreso realizado na entidade que o expide.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Que o devandito recibo corresponde \u00e1 autoliquidaci\u00f3n que se indica nel e non a outra.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Que a partir do momento de xeraci\u00f3n deste pola entidade de cr\u00e9dito, e sempre que o NRC non fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, queda a entidade obrigada fronte \u00e1 Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia polo importe que figura no devandito recibo, e o obrigado tributario queda liberado da s\u00faa obriga de pagamento fronte \u00e1 citada Facenda, salvo que se poida probar de forma fidedigna a inexactitude da data ou do importe que conste na validaci\u00f3n do xustificante.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez xerado o correspondente NRC, salvo que fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, non se admitir\u00e1 a retrocesi\u00f3n do pagamento por parte da entidade, e o suxeito pasivo deber\u00e1 presentar, de ser o caso, ante a Atriga, a correspondente solicitude de devoluci\u00f3n de ingresos indebidos adecuadamente fundamentada. Pola s\u00faa banda, a entidade deber\u00e1 realizar o pagamento na conta restrinxida de recadaci\u00f3n con car\u00e1cter previo \u00e1 xeraci\u00f3n do citado NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Tres. Modif\u00edcase o artigo 20, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 20. Procedemento para a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez calculada a d\u00e9beda e, de ser o caso, realizado o seu pagamento, para conclu\u00edr co proceso o usuario deber\u00e1 presentar a autoliquidaci\u00f3n electronicamente, de maneira que transmitir\u00e1 os datos dela coa sinatura electr\u00f3nica xerada ao seleccionar o certificado dixital reco\u00f1ecido. Se o presentador \u00e9 unha persoa ou entidade autorizada para presentar declaraci\u00f3ns en representaci\u00f3n de terceiras persoas, requirirase unicamente a sinatura correspondente ao seu certificado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica \u00e9 aceptada, a aplicaci\u00f3n devolveralle ao usuario en pantalla o modelo 002 ou 003 segundo corresponda, debidamente cuberto, co seu n\u00famero de identificaci\u00f3n, cos datos declarados, coa autoliquidaci\u00f3n da d\u00e9beda tributaria, cos datos correspondentes ao importe a ingresar ou a devolver e, de ser o caso, co ingreso realizado e coa data do ingreso e\/ou coa d\u00e9beda reco\u00f1ecida, coa data da presentaci\u00f3n e validado cun c\u00f3digo seguro de verificaci\u00f3n (CSV) formado por dezaseis caracteres. Este modelo serviralle de xustificante da presentaci\u00f3n do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel na data sinalada no propio modelo e, de ser o caso, do seu pagamento ou da presentaci\u00f3n da solicitude de devoluci\u00f3n derivada da normativa do imposto.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de que a presentaci\u00f3n fose rexeitada, mostrarase en pantalla a descrici\u00f3n dos erros detectados. Neste caso, o usuario deberaos emendar mediante a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Se o rexeitamento da presentaci\u00f3n \u00e9 orixinado por un motivo non emendable, o usuario deber\u00e1 repetir a presentaci\u00f3n\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Catro. Modif\u00edcase o t\u00edtulo da secci\u00f3n terceira do cap\u00edtulo III, que pasa a ser o seguinte:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abSecci\u00f3n 3\u00aa. Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n de declaraci\u00f3ns<br \/>\ne autoliquidaci\u00f3ns e accesos \u00e1 OVT\u00bb<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Cinco. Modif\u00edcase o artigo 21, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 21. Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n electr\u00f3nica de autoliquidaci\u00f3ns e declaraci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. No caso de que o usuario opte polo pagamento de forma presencial nunha entidade colaboradora, o exemplar para o interesado da carta de pagamento que esta entregue nos termos previstos no artigo 19.2.a) servir\u00e1 de xustificante do pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se o usuario opta polo pagamento electr\u00f3nico, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica, unha vez realizado o pagamento, xerar\u00e1 o correspondente recibo, que o obrigado tributario deber\u00e1 conservar, no cal se identificar\u00e1 o n\u00famero da conta ou da tarxeta de cr\u00e9dito ou de d\u00e9bito que realiza o pagamento, a data do ingreso, o importe, o NIF e o nome do suxeito pasivo, as\u00ed como o NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento da autoliquidaci\u00f3n asociada ao NRC impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. A presentaci\u00f3n das autoliquidaci\u00f3ns do imposto sobre a contaminaci\u00f3n atmosf\u00e9rica e a s\u00faa data acreditarase mediante o documento (modelo 002 ou 003, segundo corresponda) xerado pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica en que constar\u00e1n os datos identificativos do suxeito pasivo, da declaraci\u00f3n, da liquidaci\u00f3n, da cantidade que se debe ingresar ou devolver e, de ser o caso, do ingreso e\/ou da d\u00e9beda reco\u00f1ecida, as\u00ed como as datas do ingreso, de ser o caso, e da presentaci\u00f3n. Ademais, xerarase un c\u00f3digo interno que permitir\u00e1 asociar de forma inequ\u00edvoca as declaraci\u00f3ns presentadas electronicamente coas xeradas pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e entregadas. Estas xustificar\u00e1n, as\u00ed mesmo e de ser o caso, o pagamento das cantidades positivas resultantes delas ou a presentaci\u00f3n da solicitude de devoluci\u00f3n derivada da normativa do imposto nos termos previstos no n\u00famero 2 do artigo 20.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n sinalados nos n\u00fameros anteriores producir\u00e1n os efectos liberatorios para coa Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma sinalados no Regulamento xeral de recadaci\u00f3n, aprobado polo Real decreto 939\/2005, do 29 de xullo. No caso de que a autoliquidaci\u00f3n non dea lugar a ingreso bastar\u00e1 a xustificaci\u00f3n da presentaci\u00f3n na forma sinalada no n\u00famero 3. Os obrigados tributarios deber\u00e1n conservar os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez que a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica acepte a presentaci\u00f3n de calquera declaraci\u00f3n realizada mediante o modelo 004 polo usuario, xerarase o dito modelo debidamente cuberto cos datos declarados e validado cun CSV formado por dezaseis caracteres, con indicaci\u00f3n da data de presentaci\u00f3n. Este modelo serviralle de xustificante da presentaci\u00f3n da declaraci\u00f3n de alta ou da declaraci\u00f3n de modificaci\u00f3n segundo corresponda, na data sinalada no propio modelo. O obrigado tributario deber\u00e1 conservar a declaraci\u00f3n aceptada e validada co correspondente CSV.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Os xustificantes a que se refiren os n\u00fameros 3 e 5 poder\u00e1n ser verificados por calquera persoa de forma permanente e inmediata mediante a introduci\u00f3n do seu CSV no servizo de verificaci\u00f3n de documentos da OVT da Atriga. Para estes efectos, poderanse establecer mecanismos de verificaci\u00f3n autom\u00e1tica do CSV a trav\u00e9s de servizos web ou similares cos colectivos que se estableza\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Seis. Eng\u00e1dese o artigo 22, coa seguinte redacci\u00f3n:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 22. Accesos \u00e1 OVT<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Os usuarios poder\u00e1n en calquera momento acceder \u00e1 OVT, no seu horario de dispo\u00f1ibilidade para cumprir as obrigas tributarias a que se refire esta orde.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Para estes efectos, os usuarios deber\u00e1n acceder na secci\u00f3n Usuarios autorizados \u00e1 aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica denominada IMPOSTO SOBRE A CONTAMINACI\u00d3N ATMOSF\u00c9RICA. Unha vez nela poder\u00e1n acceder \u00e1s diferentes declaraci\u00f3ns. Para estes efectos, cada unha delas mostrar\u00e1 o estado de situaci\u00f3n en que se encontra. Con ocasi\u00f3n de cada acceso, os usuarios poder\u00e1n comezar unha operaci\u00f3n ou, de ser o caso, retomar as operaci\u00f3ns pendentes e continualas.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Os estados de situaci\u00f3n poden ser:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Borrador: \u00e9 o estado en que se encontran a declaraci\u00f3n 004 cando foi confeccionada e gardada sen ser presentada.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Pendente de pagamento e presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que se encontran os modelos 002 e 003 a ingresar cando foron confirmados polo usuario mais non foi realizada ningunha das fases posteriores de pagamento nin de presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Pendente de pagamento: \u00e9 o estado en que aparecen os modelos 002 e 003 a ingresar confirmados polo usuario, cando o importe a ingresar no anexo de datos de pagamento foi tramitado para o seu pagamento presencial segundo o establecido no artigo 19.2.a) mais o usuario non conclu\u00edu a transacci\u00f3n de pagamento.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">d) Pendente de presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que aparecen os modelos 002 e 003 validados polo usuario, cando a\u00ednda non foron presentados e, no caso de que sexan a ingresar, unha vez seleccionada\/s a\/as forma\/s de pagamento da d\u00e9beda tributaria no anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, ingresada a cantidade positiva a ingresar que figurase no dito anexo, consonte co disposto no n\u00famero 2 do artigo 19.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">e) Presentado: estado en que aparecen os modelos 004, 002 e 003 cando, unha vez confeccionados e validados e, de ser o caso, realizadas as operaci\u00f3ns reguladas nesta orde, o usuario os presentase electronicamente ante a Atriga\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Sete. Modif\u00edcase a disposici\u00f3n adicional terceira, que queda redactada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abDisposici\u00f3n adicional terceira. Obrigas de conservaci\u00f3n de soportes inform\u00e1ticos das entidades de cr\u00e9dito en que se realice o pagamento deste imposto<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de pagamento electr\u00f3nico das autoliquidaci\u00f3ns referidas ao imposto sobre a contaminaci\u00f3n atmosf\u00e9rica, a entidade de cr\u00e9dito conservar\u00e1 durante un per\u00edodo de cinco anos os soportes inform\u00e1ticos que motivaron o devandito NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Artigo 7. Modificaci\u00f3n da Orde do 20 de outubro de 2015 pola que se establecen as normas de aplicaci\u00f3n e a presentaci\u00f3n e o pagamento electr\u00f3nico da taxa fiscal sobre o xogo de apostas deportivas e de competici\u00f3n e se modifican determinadas normas tributarias<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A Orde do 20 de outubro de 2015 pola que se establecen as normas de aplicaci\u00f3n e a presentaci\u00f3n e o pagamento electr\u00f3nico da taxa fiscal sobre o xogo de apostas deportivas e de competici\u00f3n e se modifican determinadas normas tributarias, queda modificada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Un. Modif\u00edcase o artigo 8, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 8. Procedemento electr\u00f3nico para a confecci\u00f3n das autoliquidaci\u00f3ns correspondentes a apostas deportivas e de competici\u00f3n<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Para cumprir as obrigas tributarias do artigo 7, os usuarios a que se refire o artigo 3 acceder\u00e1n \u00e1 OVT, na aplicaci\u00f3n denominada TAXA FISCAL SOBRE O XOGO DE APOSTAS DEPORTIVAS E DE COMPETICI\u00d3N, e iniciar\u00e1n a confecci\u00f3n do modelo 041 correspondente \u00e1 actividade de apostas declarada no modelo D-041 previamente cargado e confirmado referido ao mesmo per\u00edodo.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica mostraralle de forma diferenciada o resumo dos datos declarados consonte co dese\u00f1o do modelo 041. O usuario deber\u00e1 confirmar os datos. Se ten que modificalos, deber\u00e1 facelo mediante a carga e a confirmaci\u00f3n dun novo modelo D-041 cos datos rectificados. Cando o usuario modifique os datos do modelo D-041, a aplicaci\u00f3n presentaralle novamente o resumo dos datos consonte co \u00faltimo D-041 cargado e confirmado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Cando a autoliquidaci\u00f3n corresponda a calquera dos tres primeiros per\u00edodos trimestrais do ano, unha vez confirmados os datos, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica calcular\u00e1 o pagamento \u00e1 conta da d\u00e9beda tributaria definitiva, aplicando o tipo de gravame \u00e1 base impo\u00f1ible provisional acumulada correspondente ao ano en curso desde a data de devindicaci\u00f3n ata o \u00faltimo d\u00eda do per\u00edodo a que se refire a autoliquidaci\u00f3n, descontando do resultado os pagamentos \u00e1 conta, correspondentes ao per\u00edodo impositivo, que anteriormente se tivesen autoliquidado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Cando a autoliquidaci\u00f3n corresponda ao \u00faltimo trimestre do per\u00edodo impositivo, unha vez confirmados os datos, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica calcular\u00e1 a d\u00e9beda tributaria correspondente ao dito per\u00edodo impositivo, as\u00ed como, de ser o caso, o importe a ingresar ou a devolver, aplicando o tipo de gravame \u00e1 base impo\u00f1ible acumulada correspondente ao ano a que se refire a autoliquidaci\u00f3n e descontando da d\u00e9beda tributaria resultante o importe dos pagamentos \u00e1 conta correspondentes ao per\u00edodo impositivo, que anteriormente se tivesen autoliquidado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Unha vez calculados os importes a que se refiren os n\u00fameros 2 e 3, o usuario deber\u00e1 confirmalos, momento en que se lle asignar\u00e1 un n\u00famero identificativo da operaci\u00f3n. O usuario, para conclu\u00edr o proceso de confecci\u00f3n do modelo 041, deber\u00e1 confirmar a operaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez confirmada a operaci\u00f3n, no mesmo prazo que para a s\u00faa presentaci\u00f3n e previamente a esta e sempre que resulte unha cantidade positiva a ingresar, o usuario deber\u00e1 seleccionar a\/as forma\/s de pagamento consonte as instruci\u00f3ns do modelo no anexo de datos de pagamento. No caso de que marque un importe a aprazar ou fraccionar, deber\u00e1 presentar ante a Atriga solicitude expresa de aprazamento ou fraccionamento na forma, lugar e prazo e cos requisitos e consecuencias sinaladas na normativa de aplicaci\u00f3n e sen que se poida entender presentada aquela coa presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. No caso de que reco\u00f1eza d\u00e9beda por alg\u00fan importe, transcorrido o prazo voluntario do seu pagamento sen facelo efectivo, exixirase pola v\u00eda de constrinximento, nas condici\u00f3ns establecidas na normativa tributaria. No caso de que te\u00f1a que ingresar alg\u00fan importe, proceder\u00e1 consonte o disposto no artigo 9.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Unha vez cuberto o anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, tras a operaci\u00f3n de pagamento, nos mesmos prazos sinalados no artigo 7, deber\u00e1 proceder \u00e1 presentaci\u00f3n electr\u00f3nica do modelo 041, consonte o disposto no artigo 10\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Dous. Modif\u00edcase o artigo 9, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 9. Procedemento electr\u00f3nico para o pagamento da d\u00e9beda tributaria<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez confeccionado e confirmado o impreso 041 conforme o sinalado nos artigos anteriores, cando o usuario determinase unha cantidade positiva a ingresar no anexo de datos de pagamento, deber\u00e1 realizar o seu pagamento de calquera das formas sinaladas no n\u00famero 2.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Os usuarios poder\u00e1n pagar a d\u00e9beda ordenando a s\u00faa domiciliaci\u00f3n consonte coa normativa vixente na materia e\/ou de calquera das formas seguintes:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) De forma presencial en calquera das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras autorizadas, mediante a carta de pagamento que para estes efectos xerar\u00e1 a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e que previamente deber\u00e1 imprimir o usuario. A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 dous exemplares da carta de pagamento debidamente cubertos cos datos que o usuario facilitase na aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Con estes dous exemplares da carta de pagamento acudirase \u00e1 entidade colaboradora para realizar o pagamento. Unha vez realizado o pagamento, a entidade colaboradora facilitar\u00e1 un n\u00famero de referencia completo (NRC) identificativo do ingreso realizado, quedar\u00e1 co exemplar para a entidade colaboradora e devolver\u00e1 ao usuario o exemplar para o interesado co selo da entidade, coa data do ingreso, co n\u00famero e co importe, as\u00ed como co NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel. O NRC identificativo do ingreso realizado ser\u00e1 requirido posteriormente pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) De forma electr\u00f3nica. O usuario acceder\u00e1 \u00e1s aplicaci\u00f3ns espec\u00edficas a trav\u00e9s da OVT da Atriga e efectuar\u00e1 o pagamento da correspondente autoliquidaci\u00f3n, a trav\u00e9s das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras na recadaci\u00f3n autorizadas para tal efecto ou mediante tarxeta de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito a trav\u00e9s de sistemas de terminal de punto de venda (TPV) virtual. A entidade efectuar\u00e1 as comprobaci\u00f3ns oportunas e aceptar\u00e1 ou rexeitar\u00e1 a operaci\u00f3n. No caso de ser aceptada, efectuar\u00e1 o aboamento na correspondente conta restrinxida de recadaci\u00f3n de tributos e xerarase o correspondente NRC, para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. Unha vez realizado o pagamento, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 o recibo a que se refire o artigo 12.2.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. O NRC a que se refire o n\u00famero 2 \u00e9 un c\u00f3digo xerado informaticamente mediante un sistema criptogr\u00e1fico que permitir\u00e1 asociar a autoliquidaci\u00f3n presentada ao pagamento dela derivado. O NRC est\u00e1 composto por 22 posici\u00f3ns co seguinte contido: Posici\u00f3ns 01-13: alfanum\u00e9ricas, corresponden ao n\u00famero de xustificante asignado pola OVT. Posici\u00f3n 14: alfanum\u00e9rica, corresponde a un car\u00e1cter de control adicional. Posici\u00f3ns 15-22: caracteres de control. As normas t\u00e9cnicas de xeraci\u00f3n do NRC figuran no anexo V.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. A xeraci\u00f3n do NRC pola entidade e a inclusi\u00f3n del nun recibo entregado ao obrigado tributario implicar\u00e1:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Que o recibo en que figura responde a un ingreso realizado na entidade que o expide.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Que o devandito recibo corresponde \u00e1 autoliquidaci\u00f3n que se indica nel e non a outra.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Que a partir do momento de xeraci\u00f3n deste pola entidade de cr\u00e9dito, e sempre que o NRC non fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, queda a entidade obrigada fronte \u00e1 Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia polo importe que figura no devandito recibo, e o obrigado tributario queda liberado da s\u00faa obriga de pagamento fronte \u00e1 citada Facenda, salvo que se poida probar de forma fidedigna a inexactitude da data ou do importe que conste na validaci\u00f3n do xustificante.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez xerado o correspondente NRC, salvo que fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, non se admitir\u00e1 a retrocesi\u00f3n do pagamento por parte da entidade, e o suxeito pasivo deber\u00e1 presentar, de ser o caso, ante a Atriga, a correspondente solicitude de devoluci\u00f3n de ingresos indebidos adecuadamente fundamentada. Pola s\u00faa banda, a entidade deber\u00e1 realizar o pagamento na conta restrinxida de recadaci\u00f3n con car\u00e1cter previo \u00e1 xeraci\u00f3n do citado NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Tres. Modif\u00edcase o artigo 10, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 10. Procedemento para a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica das autoliquidaci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez calculada a d\u00e9beda e, de ser o caso, realizado o seu pagamento, para conclu\u00edr co proceso o usuario deber\u00e1 presentar a autoliquidaci\u00f3n electronicamente, de maneira que transmitir\u00e1 os datos dela coa sinatura electr\u00f3nica xerada ao seleccionar o certificado dixital reco\u00f1ecido. Se o presentador \u00e9 unha persoa ou entidade autorizada para presentar declaraci\u00f3ns en representaci\u00f3n de terceiras persoas, requirirase unicamente a sinatura correspondente ao seu certificado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica \u00e9 aceptada, a aplicaci\u00f3n devolveralle ao usuario en pantalla o modelo D-041 e o modelo 041 debidamente cubertos, co seu n\u00famero de identificaci\u00f3n, cos datos declarados, coa autoliquidaci\u00f3n da d\u00e9beda tributaria, cos datos correspondentes ao importe a ingresar ou a devolver e, de ser o caso, co ingreso realizado e coa data do ingreso e\/ou coa d\u00e9beda reco\u00f1ecida, coa data da presentaci\u00f3n e validados cun c\u00f3digo seguro de verificaci\u00f3n (CSV) formado por dezaseis caracteres. Estes modelos serviranlle de xustificante da presentaci\u00f3n dos n\u00fameros da declaraci\u00f3n e da autoliquidaci\u00f3n impresos neles na data sinalada nos propios modelos e, de ser o caso, do seu pagamento ou da presentaci\u00f3n da solicitude de devoluci\u00f3n derivada da normativa do imposto.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de que a presentaci\u00f3n fose rexeitada, mostrarase en pantalla a descrici\u00f3n dos erros detectados. Neste caso, o usuario deberaos emendar mediante a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Se o rexeitamento da presentaci\u00f3n \u00e9 orixinado por un motivo non emendable, o usuario deber\u00e1 repetir a presentaci\u00f3n\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Catro. Modif\u00edcase o t\u00edtulo da secci\u00f3n 3\u00aa do cap\u00edtulo II, que pasa a ser o seguinte:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abSecci\u00f3n 3\u00aa. Accesos \u00e1 OVT e xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n de declaraci\u00f3ns e autoliquidaci\u00f3ns\u00bb<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Cinco. Modif\u00edcase o t\u00edtulo do artigo 11, que pasa a ser o seguinte:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 11. Accesos \u00e1 OVT\u00bb<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Seis. Modif\u00edcase o artigo 11, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00ab1. Os usuarios poder\u00e1n en calquera momento acceder \u00e1 OVT, no seu horario de dispo\u00f1ibilidade, para cumprir as obrigas tributarias a que se refire esta orde.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Para estes efectos, os usuarios deber\u00e1n acceder na secci\u00f3n Usuarios autorizados \u00e1 aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica denominada TAXA FISCAL SOBRE O XOGO DE APOSTAS DEPORTIVAS E DE COMPETICI\u00d3N. Unha vez nela poder\u00e1n acceder \u00e1s diferentes declaraci\u00f3ns. Para estes efectos, cada unha delas mostrar\u00e1 o estado de situaci\u00f3n en que se encontra. Con ocasi\u00f3n de cada acceso, os usuarios poder\u00e1n comezar unha operaci\u00f3n ou, de ser o caso, retomar as operaci\u00f3ns pendentes e continualas.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Os estados de situaci\u00f3n poden ser:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Borrador: \u00e9 o estado en que se encontra a declaraci\u00f3n D-041 cando foi confeccionada e gardada sen ser presentada.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Pendente de pagamento e presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que se encontra o modelo 041 a ingresar cando foi confirmado polo usuario mais non foi realizada ningunha das fases posteriores de pagamento nin de presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Pendente de pagamento: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 041 a ingresar confirmado polo usuario, cando o importe a ingresar no anexo de datos de pagamento foi tramitado para o seu pagamento presencial segundo o establecido no artigo 9.2.a) mais o usuario non conclu\u00edu a transacci\u00f3n de pagamento.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">d) Pendente de presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 041 validado polo usuario, cando a\u00ednda non foi presentado e, no caso de que sexa a ingresar, unha vez seleccionada\/s a\/as forma\/s de pagamento da d\u00e9beda tributaria no anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, ingresada a cantidade positiva a ingresar que figurase no dito anexo, consonte co disposto no artigo 9.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">e) Presentado: estado en que aparecen os modelos D-041 e 041 cando, unha vez confeccionados e validados e, de ser o caso, realizadas as operaci\u00f3ns reguladas nos artigos 8 e 9, o usuario presentase electronicamente os modelos ante a Atriga\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Sete. Modif\u00edcase o artigo 12, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 12. Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n electr\u00f3nica de autoliquidaci\u00f3ns e declaraci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. No caso de que o usuario opte polo pagamento de forma presencial nunha entidade colaboradora, o exemplar para o interesado da carta de pagamento que esta entregue nos termos previstos no artigo 9.2.a) servir\u00e1 de xustificante do pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se o usuario opta polo pagamento electr\u00f3nico, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica, unha vez realizado o pagamento, xerar\u00e1 o correspondente recibo, que o obrigado tributario deber\u00e1 conservar, no cal se identificar\u00e1 o n\u00famero da conta ou da tarxeta de cr\u00e9dito ou de d\u00e9bito que realiza o pagamento, a data do ingreso, o importe, o NIF e o nome do suxeito pasivo, as\u00ed como o NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento da autoliquidaci\u00f3n asociada ao NRC impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. A presentaci\u00f3n das declaraci\u00f3ns que regula esta orde e a s\u00faa data acreditaranse mediante os documentos (modelos D-041 e 041) xerados pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica en que constar\u00e1n os datos identificativos do suxeito pasivo, da declaraci\u00f3n, da liquidaci\u00f3n e da cantidade que se debe ingresar ou devolver e, de ser o caso, do ingreso e\/ou da d\u00e9beda reco\u00f1ecida, as\u00ed como as datas do ingreso, de ser o caso, e da presentaci\u00f3n. Ademais, xerarase un c\u00f3digo interno que permitir\u00e1 asociar de forma inequ\u00edvoca as declaraci\u00f3ns presentadas electronicamente coas xeradas pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e entregadas. O modelo 041 xerado pola aplicaci\u00f3n xustificar\u00e1, as\u00ed mesmo e de ser o caso, o pagamento da cantidade positiva resultante del ou a presentaci\u00f3n da solicitude de devoluci\u00f3n derivada da normativa do tributo nos termos previstos no n\u00famero 23 do artigo 10.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n sinalados nos n\u00fameros anteriores producir\u00e1n os efectos liberatorios para coa Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma sinalados no Regulamento xeral de recadaci\u00f3n, aprobado polo Real decreto 939\/2005, do 29 de xullo. No caso de que a autoliquidaci\u00f3n non dea lugar a ingreso bastar\u00e1 a xustificaci\u00f3n da presentaci\u00f3n na forma sinalada no n\u00famero 3. Os obrigados tributarios deber\u00e1n conservar os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Os xustificantes a que se refire o n\u00famero 3 poder\u00e1n ser verificados por calquera persoa de forma permanente e inmediata mediante a introduci\u00f3n do seu CSV no servizo de verificaci\u00f3n de documentos da OVT da Atriga. Para estes efectos, poderanse establecer mecanismos de verificaci\u00f3n autom\u00e1tica do CSV a trav\u00e9s de servizos web ou similares cos colectivos que se estableza\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Oito. Modif\u00edcase a disposici\u00f3n adicional terceira, que queda redactada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abDisposici\u00f3n adicional terceira. Obrigas de conservaci\u00f3n de soportes inform\u00e1ticos das entidades de cr\u00e9dito en que se realice o pagamento deste tributo<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de pagamento electr\u00f3nico das autoliquidaci\u00f3ns referidas ao tributo sobre o xogo de apostas deportivas e de competici\u00f3n, a entidade de cr\u00e9dito conservar\u00e1 durante un per\u00edodo de cinco anos os soportes inform\u00e1ticos que motivaron o devandito NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Artigo 8. Modificaci\u00f3n da Orde do 18 de decembro de 2017 pola que se establecen as normas de aplicaci\u00f3n do imposto compensatorio ambiental mineiro<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A Orde do 18 de decembro de 2017 pola que se establecen as normas de aplicaci\u00f3n do imposto compensatorio ambiental mineiro, queda modificada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Un. Modif\u00edcase o artigo 13, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 13. Procedemento electr\u00f3nico para a confecci\u00f3n das autoliquidaci\u00f3ns correspondentes ao ICAM<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Para cumprir as obrigas tributarias do artigo 12, os usuarios a que se refire o artigo 3 acceder\u00e1n \u00e1 OVT, na aplicaci\u00f3n denominada IMPOSTO COMPENSATORIO AMBIENTAL MINEIRO, e iniciar\u00e1n a confecci\u00f3n do modelo 013 correspondente ao per\u00edodo a que se refira a autoliquidaci\u00f3n, seguindo as instruci\u00f3ns contidas no propio modelo. Para estes efectos, os suxeitos pasivos deber\u00e1n estar previamente identificados co c\u00f3digo do obrigado tributario no Cecidam. A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica mostraralle de forma diferenciada o resumo dos datos declarados consonte o dese\u00f1o do modelo 013. O usuario deber\u00e1 confirmar os datos.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. O pagamento \u00e1 conta da d\u00e9beda tributaria definitiva correspondente ao mes de setembro calcularase aplicando o tipo de gravame vixente \u00e1 base impo\u00f1ible provisional acumulada correspondente ao ano en curso desde o inicio do per\u00edodo impositivo ata o \u00faltimo d\u00eda do mes de xu\u00f1o.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Cando se trate da autoliquidaci\u00f3n a que se refire o n\u00famero 2 do artigo 12, unha vez confirmados os datos, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica calcular\u00e1 a d\u00e9beda tributaria correspondente ao dito per\u00edodo impositivo, as\u00ed como, de ser o caso, o importe a ingresar ou a devolver, aplicando o tipo de gravame \u00e1 base impo\u00f1ible acumulada correspondente ao ano a que se refire a autoliquidaci\u00f3n e descontando da d\u00e9beda tributaria resultante o importe do pagamento \u00e1 conta correspondente ao per\u00edodo impositivo que anteriormente se tivese autoliquidado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Unha vez calculados os importes a que se refiren os n\u00fameros 2 e 3, o usuario deber\u00e1 confirmalos, momento en que se lle asignar\u00e1 un n\u00famero identificativo da operaci\u00f3n. O usuario, para conclu\u00edr o proceso de confecci\u00f3n do modelo 013, deber\u00e1 confirmar a operaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez confirmada a operaci\u00f3n, no mesmo prazo da s\u00faa presentaci\u00f3n e previamente a esta e sempre que resulte unha cantidade positiva a ingresar, o usuario deber\u00e1 seleccionar a\/as forma\/s de pagamento consonte as instruci\u00f3ns do modelo no anexo de datos de pagamento. No caso de que marque un importe a aprazar ou fraccionar, deber\u00e1 presentar ante a Atriga solicitude expresa de aprazamento ou fraccionamento na forma, lugar e prazo e cos requisitos e consecuencias sinaladas na normativa de aplicaci\u00f3n e sen que se poida entender presentada aquela coa presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. No caso de que reco\u00f1eza d\u00e9beda por alg\u00fan importe, transcorrido o prazo voluntario do seu pagamento sen facelo efectivo, exixirase pola v\u00eda de constrinximento, nas condici\u00f3ns establecidas na normativa tributaria. No caso de que te\u00f1a que ingresar alg\u00fan importe, proceder\u00e1 consonte o disposto no artigo 14.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Unha vez cuberto o anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, tras a operaci\u00f3n de pagamento, no mesmo prazo sinalado no artigo 12, deber\u00e1 proceder \u00e1 presentaci\u00f3n electr\u00f3nica do modelo 013, consonte o disposto no artigo 15\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Dous. Modif\u00edcase o artigo 14, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 14. Procedemento electr\u00f3nico para o pagamento da d\u00e9beda tributaria<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez confeccionado e confirmado o impreso 013 conforme o sinalado no artigo 13, cando o usuario determine unha cantidade positiva a ingresar no anexo de datos de pagamento, deber\u00e1 realizar o seu pagamento de calquera das formas sinaladas no n\u00famero 2.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Os usuarios poder\u00e1n pagar a d\u00e9beda ordenando a s\u00faa domiciliaci\u00f3n consonte coa normativa vixente na materia e\/ou de calquera das formas seguintes:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) De forma presencial en calquera das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras autorizadas, mediante a carta de pagamento que para estes efectos xerar\u00e1 a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e que previamente deber\u00e1 imprimir o usuario. A aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 dous exemplares da carta de pagamento debidamente cubertos cos datos que o usuario facilitase na aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Con estes dous exemplares da carta de pagamento acudirase \u00e1 entidade colaboradora para realizar o pagamento. Unha vez realizado o pagamento, a entidade colaboradora facilitar\u00e1 un n\u00famero de referencia completo (NRC) identificativo do ingreso realizado, quedar\u00e1 co exemplar para a entidade colaboradora e devolver\u00e1 ao usuario o exemplar para o interesado co selo da entidade, coa data do ingreso, co n\u00famero e co importe, as\u00ed como co NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel. O NRC identificativo do ingreso realizado ser\u00e1 requirido posteriormente pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) De forma electr\u00f3nica. O usuario acceder\u00e1 \u00e1s aplicaci\u00f3ns espec\u00edficas a trav\u00e9s da OVT da Atriga e efectuar\u00e1 o pagamento da correspondente autoliquidaci\u00f3n, a trav\u00e9s das entidades de cr\u00e9dito colaboradoras na recadaci\u00f3n autorizadas para tal efecto ou mediante tarxeta de cr\u00e9dito ou d\u00e9bito a trav\u00e9s de sistemas de terminal de punto de venda (TPV) virtual. A entidade efectuar\u00e1 as comprobaci\u00f3ns oportunas e aceptar\u00e1 ou rexeitar\u00e1 a operaci\u00f3n. No caso de ser aceptada, efectuar\u00e1 o aboamento na correspondente conta restrinxida de recadaci\u00f3n de tributos e xerarase o correspondente NRC, para completar a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica da autoliquidaci\u00f3n. Unha vez realizado o pagamento, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica xerar\u00e1 o recibo a que se refire o artigo 17.2.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. O NRC a que se refire o n\u00famero 2 \u00e9 un c\u00f3digo xerado informaticamente mediante un sistema criptogr\u00e1fico que permitir\u00e1 asociar a autoliquidaci\u00f3n presentada ao pagamento dela derivado. As normas t\u00e9cnicas de xeraci\u00f3n do NRC figuran no anexo IV.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. A xeraci\u00f3n do NRC pola entidade e a inclusi\u00f3n del nun recibo entregado ao obrigado tributario implicar\u00e1:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Que o recibo en que figura responde a un ingreso realizado na entidade que o expide.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Que o devandito recibo corresponde \u00e1 autoliquidaci\u00f3n que se indica nel e non a outra.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Que a partir do momento de xeraci\u00f3n deste pola entidade de cr\u00e9dito, e sempre que o NRC non fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, queda a entidade obrigada fronte \u00e1 Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia polo importe que figura no devandito recibo, e o obrigado tributario queda liberado da s\u00faa obriga de pagamento fronte \u00e1 citada Facenda, salvo que se poida probar de forma fidedigna a inexactitude da data ou do importe que conste na validaci\u00f3n do xustificante.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez xerado o correspondente NRC, salvo que fose anulado consonte a normativa tributaria en materia de recadaci\u00f3n, non se admitir\u00e1 a retrocesi\u00f3n do pagamento por parte da entidade, e o suxeito pasivo deber\u00e1 presentar, de ser o caso, ante a Atriga, a correspondente solicitude de devoluci\u00f3n de ingresos indebidos adecuadamente fundamentada. Pola s\u00faa banda, a entidade deber\u00e1 realizar o pagamento na conta restrinxida de recadaci\u00f3n con car\u00e1cter previo \u00e1 xeraci\u00f3n do citado NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Tres. Modif\u00edcase o artigo 15, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 15. Procedemento para a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica das autoliquidaci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Unha vez calculada a d\u00e9beda e, de ser o caso, realizado o seu pagamento, para conclu\u00edr co proceso o usuario deber\u00e1 presentar a autoliquidaci\u00f3n electronicamente, de maneira que transmitir\u00e1 os datos dela coa sinatura electr\u00f3nica xerada ao seleccionar o certificado dixital reco\u00f1ecido. Se o presentador \u00e9 unha persoa ou entidade autorizada para presentar declaraci\u00f3ns en representaci\u00f3n de terceiras persoas, requirirase unicamente a sinatura correspondente ao seu certificado.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se a presentaci\u00f3n electr\u00f3nica \u00e9 aceptada, a aplicaci\u00f3n devolveralle ao usuario en pantalla o modelo 013 debidamente cuberto, co seu n\u00famero de identificaci\u00f3n, cos datos declarados, coa autoliquidaci\u00f3n da d\u00e9beda tributaria, cos datos correspondentes ao importe a ingresar ou a devolver e, de ser o caso, co ingreso realizado e coa data do ingreso e\/ou coa d\u00e9beda reco\u00f1ecida, coa data da presentaci\u00f3n e validado cun c\u00f3digo seguro de verificaci\u00f3n (CSV) formado por dezaseis caracteres. Este modelo serviralle de xustificante da presentaci\u00f3n do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel na data sinalada no propio modelo e, de ser o caso, do seu pagamento ou da presentaci\u00f3n da solicitude de devoluci\u00f3n derivada da normativa do imposto.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de que a presentaci\u00f3n fose rexeitada, mostrarase en pantalla a descrici\u00f3n dos erros detectados. Neste caso, o usuario deberaos emendar mediante a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica. Se o rexeitamento da presentaci\u00f3n \u00e9 orixinado por un motivo non emendable, o usuario deber\u00e1 repetir a presentaci\u00f3n\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Catro. Modif\u00edcase o t\u00edtulo da secci\u00f3n 3\u00aa do cap\u00edtulo II, que pasa a ser o seguinte:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abSecci\u00f3n 3\u00aa. Accesos \u00e1 OVT e xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n de declaraci\u00f3ns e autoliquidaci\u00f3ns\u00bb<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Cinco. Modif\u00edcase o n\u00famero 3 do artigo 16, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 16. Accesos \u00e1 OVT<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. Os usuarios poder\u00e1n, en calquera momento, acceder \u00e1 OVT, no seu horario de dispo\u00f1ibilidade, para cumprir as obrigas tributarias a que se refire esta orde.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Para estes efectos, os usuarios deber\u00e1n acceder na secci\u00f3n Usuarios autorizados \u00e1 aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica denominada IMPOSTO COMPENSATORIO AMBIENTAL MINEIRO. Unha vez nela poder\u00e1n acceder \u00e1s diferentes declaraci\u00f3ns. Para estes efectos, cada unha delas mostrar\u00e1 o estado de situaci\u00f3n en que se encontra. Con ocasi\u00f3n de cada acceso, os usuarios poder\u00e1n comezar unha operaci\u00f3n ou, de ser o caso, retomar as operaci\u00f3ns pendentes e continualas.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. Os estados de situaci\u00f3n poden ser:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">a) Borrador: \u00e9 o estado en que se encontra a declaraci\u00f3n 008 cando foi confeccionada e gardada sen ser presentada.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">b) Pendente de pagamento e presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que se encontra o modelo 013 a ingresar cando foi confirmado polo usuario mais non foi realizada ningunha das fases posteriores de pagamento nin de presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">c) Pendente de pagamento: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 013 a ingresar confirmado polo usuario, cando o importe a ingresar no anexo de datos de pagamento foi tramitado para o seu pagamento presencial segundo o establecido no artigo 14.2.a) mais o usuario non conclu\u00edu a transacci\u00f3n de pagamento.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">d) Pendente de presentaci\u00f3n: \u00e9 o estado en que aparece o modelo 013 validado polo usuario, cando a\u00ednda non foi presentado e, no caso de que sexa a ingresar, unha vez seleccionada\/s a\/as forma\/s de pagamento da d\u00e9beda tributaria no anexo de datos de pagamento e, de ser o caso, ingresada a cantidade positiva a ingresar que figurase no dito anexo, consonte co disposto no artigo 14.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">e) Presentado: estado en que aparecen os modelos 008 e 013 cando, unha vez confeccionados e validados e, de ser o caso, realizadas as operaci\u00f3ns reguladas nos artigos 13 e 14, o usuario presentase electronicamente os modelos ante a Atriga\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Seis. Modif\u00edcase o artigo 17, que queda redactado como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abArtigo 17. Xustificantes do pagamento e da presentaci\u00f3n electr\u00f3nica de autoliquidaci\u00f3ns e declaraci\u00f3ns<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">1. No caso de que o usuario opte polo pagamento de forma presencial nunha entidade colaboradora, o exemplar para o interesado da carta de pagamento que esta entregue nos termos previstos no artigo 14.2.a) servir\u00e1 de xustificante do pagamento do n\u00famero da autoliquidaci\u00f3n impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">2. Se o usuario opta polo pagamento electr\u00f3nico, a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica, unha vez realizado o pagamento, xerar\u00e1 o correspondente recibo, que o obrigado tributario deber\u00e1 conservar, no cal se identificar\u00e1 o n\u00famero da conta ou da tarxeta de cr\u00e9dito ou de d\u00e9bito que realiza o pagamento, a data do ingreso, o importe, o NIF e o nome do suxeito pasivo, as\u00ed como o NRC. O dito documento servir\u00e1 de xustificante de pagamento da autoliquidaci\u00f3n asociada ao NRC impreso nel.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">3. A presentaci\u00f3n da autoliquidaci\u00f3n que regula esta orde e a s\u00faa data acreditaranse mediante o documento (modelo 013) xerado pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica en que constar\u00e1n os datos identificativos do suxeito pasivo, da declaraci\u00f3n, da liquidaci\u00f3n e da cantidade que se debe ingresar ou devolver e, de ser o caso, do ingreso e\/ou da d\u00e9beda reco\u00f1ecida, as\u00ed como as datas do ingreso, de ser o caso, e da presentaci\u00f3n. Ademais, xerarase un c\u00f3digo interno que permitir\u00e1 asociar de forma inequ\u00edvoca as declaraci\u00f3ns presentadas electronicamente coas xeradas pola aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica e entregadas. O modelo 013 xerado pola aplicaci\u00f3n xustificar\u00e1, as\u00ed mesmo e de ser o caso, o pagamento da cantidade positiva resultante del ou a presentaci\u00f3n da solicitude de devoluci\u00f3n derivada da normativa do imposto nos termos previstos no n\u00famero 2 do artigo 15.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">4. Os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n sinalados nos n\u00fameros anteriores producir\u00e1n os efectos liberatorios para coa Facenda da Comunidade Aut\u00f3noma sinalados no Regulamento xeral de recadaci\u00f3n, aprobado polo Real decreto 939\/2005, do 29 de xullo. No caso de que a autoliquidaci\u00f3n non dea lugar a ingreso bastar\u00e1 a xustificaci\u00f3n da presentaci\u00f3n na forma sinalada no n\u00famero 3. Os obrigados tributarios deber\u00e1n conservar os xustificantes de pagamento e presentaci\u00f3n.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">5. Unha vez que a aplicaci\u00f3n inform\u00e1tica acepte a presentaci\u00f3n de calquera declaraci\u00f3n realizada mediante o modelo 008 polo usuario, xerarase o dito modelo debidamente cuberto cos datos declarados e validado cun CSV formado por dezaseis caracteres, con indicaci\u00f3n da data de presentaci\u00f3n. Este modelo serviralle de xustificante da presentaci\u00f3n da declaraci\u00f3n de alta ou da declaraci\u00f3n de modificaci\u00f3n segundo corresponda, na data sinalada no propio modelo. O obrigado tributario deber\u00e1 conservar a declaraci\u00f3n aceptada e validada co correspondente CSV.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">6. Os xustificantes a que se refiren os n\u00fameros 3 e 5 poder\u00e1n ser verificados por calquera persoa de forma permanente e inmediata mediante a introduci\u00f3n do seu CSV no servizo de verificaci\u00f3n de documentos da OVT da Atriga. Para estes efectos, poderanse establecer mecanismos de verificaci\u00f3n autom\u00e1tica do CSV a trav\u00e9s de servizos web ou similares cos colectivos que se estableza\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Sete. Modif\u00edcase a disposici\u00f3n adicional terceira, que queda redactada como segue:<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">\u00abDisposici\u00f3n adicional terceira. Obrigas de conservaci\u00f3n de soportes inform\u00e1ticos das entidades de cr\u00e9dito en que se realice o pagamento deste imposto<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">No suposto de pagamento electr\u00f3nico das autoliquidaci\u00f3ns referidas ao ICAM, a entidade de cr\u00e9dito conservar\u00e1 durante un per\u00edodo de cinco anos os soportes inform\u00e1ticos que motivaron o devandito NRC\u00bb.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Disposici\u00f3n adicional \u00fanica. Dispo\u00f1ibilidade do pagamento mediante tarxeta de d\u00e9bito ou cr\u00e9dito mediante un sistema terminal punto de venda (TPV) virtual<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">O pagamento das d\u00e9bedas tributarias dos impostos propios e das taxas fiscais sobre o xogo xestionados pola Atriga con tarxeta de cr\u00e9dito ou de d\u00e9bito, a trav\u00e9s de sistemas de terminal punto de venda (TPV) virtual poder\u00e1 efectuarse cando o dito sistema estea operativo, segundo dispo\u00f1a a resoluci\u00f3n da direcci\u00f3n da Atriga que se publicar\u00e1 no Diario Oficial de Galicia.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Disposici\u00f3n derradeira \u00fanica. Entrada en vigor<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">A presente orde entrar\u00e1 en vigor o d\u00eda seguinte ao da s\u00faa publicaci\u00f3n no Diario Oficial de Galicia.<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Santiago de Compostela, 22 de decembro de 2020<\/p>\n<p style=\"text-align: justify;\">Valeriano Mart\u00ednez Garc\u00eda<br \/>\nConselleiro de Facenda e Administraci\u00f3n P\u00fablica<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"<p>ORDE do 22 de decembro de 2020 pola que se modifican as ordes de aplicaci\u00f3n de impostos propios da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia e das taxas fiscais sobre o xogo.<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[4],"tags":[48,2843],"class_list":["post-6431","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-novedades-normativas","tag-galicia","tag-impuestos-juego"],"acf":[],"yoast_head":"<!-- This site is optimized with the Yoast SEO plugin v28.6 - https:\/\/yoast.com\/product\/yoast-seo-wordpress\/ -->\n<title>Impuestos sobre el Juego GALICIA - Normativa Municipal<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"es_ES\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Impuestos sobre el Juego GALICIA - Normativa Municipal\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"ORDE do 22 de decembro de 2020 pola que se modifican as ordes de aplicaci\u00f3n de impostos propios da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia e das taxas fiscais sobre o xogo.\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Normativa Municipal\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2021-01-12T10:35:38+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2026-09-30T09:24:23+00:00\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"DAPP Editorial\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Escrito por\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"DAPP Editorial\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Tiempo de lectura\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"106 minutos\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\\\/\\\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?p=6431#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?p=6431\"},\"author\":{\"name\":\"DAPP Editorial\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/#\\\/schema\\\/person\\\/9cfbdc1d1f03a8acfccf2b03e4df3211\"},\"headline\":\"Impuestos sobre el Juego GALICIA\",\"datePublished\":\"2021-01-12T10:35:38+00:00\",\"dateModified\":\"2026-09-30T09:24:23+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?p=6431\"},\"wordCount\":21148,\"commentCount\":0,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/#organization\"},\"keywords\":[\"Galicia\",\"Impuestos Juego\"],\"articleSection\":[\"Novedades Normativas\"],\"inLanguage\":\"es\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"CommentAction\",\"name\":\"Comment\",\"target\":[\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?p=6431#respond\"]}]},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?p=6431\",\"url\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?p=6431\",\"name\":\"Impuestos sobre el Juego GALICIA - Normativa Municipal\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/#website\"},\"datePublished\":\"2021-01-12T10:35:38+00:00\",\"dateModified\":\"2026-09-30T09:24:23+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?p=6431#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"es\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?p=6431\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?p=6431#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Portada\",\"item\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Impuestos sobre el Juego GALICIA\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/#website\",\"url\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/\",\"name\":\"Normativa Municipal\",\"description\":\"Comentarios doctrinales\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"es\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/#organization\",\"name\":\"Normativa Municipal\",\"url\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"es\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/#\\\/schema\\\/logo\\\/image\\\/\",\"url\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/wp-content\\\/uploads\\\/2026\\\/02\\\/logo-municipal-2-light-2.png\",\"contentUrl\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/wp-content\\\/uploads\\\/2026\\\/02\\\/logo-municipal-2-light-2.png\",\"width\":1970,\"height\":221,\"caption\":\"Normativa Municipal\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/#\\\/schema\\\/logo\\\/image\\\/\"}},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/#\\\/schema\\\/person\\\/9cfbdc1d1f03a8acfccf2b03e4df3211\",\"name\":\"DAPP Editorial\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"es\",\"@id\":\"https:\\\/\\\/secure.gravatar.com\\\/avatar\\\/dc228c6eb293dd24da0a37410afef02fceeb3d3404900d1b14baa456bc3b9748?s=96&d=mm&r=g\",\"url\":\"https:\\\/\\\/secure.gravatar.com\\\/avatar\\\/dc228c6eb293dd24da0a37410afef02fceeb3d3404900d1b14baa456bc3b9748?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\\\/\\\/secure.gravatar.com\\\/avatar\\\/dc228c6eb293dd24da0a37410afef02fceeb3d3404900d1b14baa456bc3b9748?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"DAPP Editorial\"},\"url\":\"https:\\\/\\\/normativamunicipal.com\\\/?author=3\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Impuestos sobre el Juego GALICIA - Normativa Municipal","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431","og_locale":"es_ES","og_type":"article","og_title":"Impuestos sobre el Juego GALICIA - Normativa Municipal","og_description":"ORDE do 22 de decembro de 2020 pola que se modifican as ordes de aplicaci\u00f3n de impostos propios da Comunidade Aut\u00f3noma de Galicia e das taxas fiscais sobre o xogo.","og_url":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431","og_site_name":"Normativa Municipal","article_published_time":"2021-01-12T10:35:38+00:00","article_modified_time":"2026-09-30T09:24:23+00:00","author":"DAPP Editorial","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Escrito por":"DAPP Editorial","Tiempo de lectura":"106 minutos"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431"},"author":{"name":"DAPP Editorial","@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/#\/schema\/person\/9cfbdc1d1f03a8acfccf2b03e4df3211"},"headline":"Impuestos sobre el Juego GALICIA","datePublished":"2021-01-12T10:35:38+00:00","dateModified":"2026-09-30T09:24:23+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431"},"wordCount":21148,"commentCount":0,"publisher":{"@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/#organization"},"keywords":["Galicia","Impuestos Juego"],"articleSection":["Novedades Normativas"],"inLanguage":"es","potentialAction":[{"@type":"CommentAction","name":"Comment","target":["https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431#respond"]}]},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431","url":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431","name":"Impuestos sobre el Juego GALICIA - Normativa Municipal","isPartOf":{"@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/#website"},"datePublished":"2021-01-12T10:35:38+00:00","dateModified":"2026-09-30T09:24:23+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431#breadcrumb"},"inLanguage":"es","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?p=6431#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Portada","item":"https:\/\/normativamunicipal.com\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Impuestos sobre el Juego GALICIA"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/#website","url":"https:\/\/normativamunicipal.com\/","name":"Normativa Municipal","description":"Comentarios doctrinales","publisher":{"@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"es"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/#organization","name":"Normativa Municipal","url":"https:\/\/normativamunicipal.com\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"es","@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/normativamunicipal.com\/wp-content\/uploads\/2026\/02\/logo-municipal-2-light-2.png","contentUrl":"https:\/\/normativamunicipal.com\/wp-content\/uploads\/2026\/02\/logo-municipal-2-light-2.png","width":1970,"height":221,"caption":"Normativa Municipal"},"image":{"@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/#\/schema\/logo\/image\/"}},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/normativamunicipal.com\/#\/schema\/person\/9cfbdc1d1f03a8acfccf2b03e4df3211","name":"DAPP Editorial","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"es","@id":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/dc228c6eb293dd24da0a37410afef02fceeb3d3404900d1b14baa456bc3b9748?s=96&d=mm&r=g","url":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/dc228c6eb293dd24da0a37410afef02fceeb3d3404900d1b14baa456bc3b9748?s=96&d=mm&r=g","contentUrl":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/dc228c6eb293dd24da0a37410afef02fceeb3d3404900d1b14baa456bc3b9748?s=96&d=mm&r=g","caption":"DAPP Editorial"},"url":"https:\/\/normativamunicipal.com\/?author=3"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/normativamunicipal.com\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/6431","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/normativamunicipal.com\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/normativamunicipal.com\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/normativamunicipal.com\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/normativamunicipal.com\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fcomments&post=6431"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/normativamunicipal.com\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/6431\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":21463,"href":"https:\/\/normativamunicipal.com\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/6431\/revisions\/21463"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/normativamunicipal.com\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fmedia&parent=6431"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/normativamunicipal.com\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fcategories&post=6431"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/normativamunicipal.com\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Ftags&post=6431"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}